С помощта на компютърен томограф могат да се проследят процесите, протичащи в човешкия мозък дори в момента на вземане на решение за определена покупка, съобщава немският вестник "Ди Велт" (Die Welt).
Учени от Станфордския университет в Калифорния под ръководството на д-р Брайън Кнутсън са изследвали подробно мозъчните реакции на потребителите в момента, когато вече са наясно какво искат да си купят. Именно тогава нервните клетки сравняват предполагаемата радост от положителните качества на стоката с огорчението от похарчените пари.
Експертите са приложили магнитно-резонансна томография, чрез която е възможно да се установи кои звена от главния мозък се снабдяват активно с кръв. Непосредствено преди теста лекарите са предполагали, че свързаните с шопинга чувства на болка или радост възникват в различни части на главния мозък.
На практика обаче се оказва, че предпочитането на един или друг артикул е активирало само отдели, разположени в кората на главния мозък.
В заключение канадски специалисти от Института по неврология в Монреал пък поясняват, че логическата верига на вземане на решение, която възниква в главния мозък, е съществувала дълго преди появата на търговията и тогава е служела основно за търсене на храна или партньор, а също, за да се избегнат опасности, т.е. напълно първични инстинкти.
Това според учените може да обясни поне отчасти неспособността на човек винаги да мисли рационално, когато преценява какво да купи и какво - не.