Хората в големите градове ежедневно се сблъскват с най-разнообразни проблеми с трафика. Задръстване, мръсен въздух, инциденти, стрес, бавно придвижване и т.н.
От няколко години насам все по-активно се насърчава ходенето до работа без автомобил. От една страна това облекчава сериозно трафика по улиците, от друга намалява вредните емисии, а от трета помага за поддържането на по-добра фигура.
Колкото повече ходим пеша и караме колело в ежедневието си, толкова повече си помагаме да поддържаме здравословен тонус.
Сега поредното проучване доказва, че пътуването до работа с велосипед или дори с градски транспорт спомага за поддържане на здравословно тегло.
Ефектът върху тялото е по-голям в сравнение с ефекта след диета или програмите с физически упражнения.
Учените открили, че мъжете, които използват градския транспорт или отиват на работа пеша или с колело, имат индекс на телесната маса със средно един пункт по-ниско от тези, които използват автомобил.
Този един пункт се равнява на около килограм и половина. При жените ефектът е малко по-слаб.
Според учените от Колеж по хигиена и тропическа медицина и Юнивърсити колидж в Лондон резултатите показват, че ползите за здравето, когато се използва градският транспорт, са същите като ходенето пеш и карането на колело.
Изследването разглежда измерванията на индекса на телесната маса (ИТМ) и данните са телесните мазнини на 7534 мъже и жени. ИТМ представлява теглото в килограми, разделено на височината в метри на квадрат.
Средният ИТМ за мъжете е 28 пункта, а за жените – 27, което се смята за наднормено тегло.
Мъжете, които пътуват с обществения транспорт, с колело или вървят пеша, имат ИТМ с 1 пункт по-нисък от тези, които пътуват с частен автомобил.
Разликата се равнява на около 3 кг за средностатистическия мъж. Жените, които пътуват с обществения транспорт, с колело или вървят пеша, отбелязват 0,7 пункта спад на ИТМ в сравнение с дамите, които пътуват с автомобил.
Разликата при тях се равнява на 2,5 кг за средностатистическата жена. А колко добре могат да изглеждат дамите на колело, вижте ТУК