Датски учени коментират, че непрекъснатият стремеж да бъдат в курса на събитията принуждава учениците да следят един безкраен поток от информация онлайн, което може да доведе до синдром на дефицит на концентрация и хиперактивност.
Психоложката Дьорте Агард от Центъра за обучение и дигитални медии в един от водещите университети в Дания споделя, че неравномерният ритъм на работа води до това, че тийнейджърите губят способността си да се концентрират за дълго време.
Професорът в Института по психология в университета на Копенхаген Йеспер Могенсен също смята, че постоянното претоварване с информация може да бъде опасно за младите.
Според него симптомите на синдрома на дефицит на концентрация и хиперактивност могат да бъдат отражение на стреса, причинен от психическото превъзбуждане и недостиг на сън.