Ситуациите с вечно дърпащите полите на своите майки деца, свързана с 345-тата им прищявка за деня, е съпътстваща картина, навлезем ли в необятните територии на търговските центрове. Оказва се обаче, че тези допълнителни разходи, за да угодим на мъниците, въпреки че заложеният план е бил да ощастливим само себе си, възлизат на 15 млрд. паунда годишно само за територията на Великобритания.
Това са данни от проучване, осъществено с помощта на английския сайт за детско пазаруване Littlewoods.com, проведено между 2 хил. родители. Всъщност средно тези хора харчат допълнителни 435 лири годишно, за да задоволят капризите на синовете и дъщерите си и да могат да се отдадат на малко по-спокоен шопинг.
Най-добри изнудващи умения малчуганите придобиват на около 3-годишна възраст, а вече има статистика, че всяко десето момче и момиче току-що духнало първата си свещичка от тортата също трупа актив от завидни трикове как да получи това, което иска независимо, че семейният бюджет може да е затегнат до краен предел.
Сред детските артикули, за които отиват най-много непредвидени харчове са шоколадовите изделия, играчките и списанията, а на четвърта и пета позиция се нареждат книгите и DVD-тата с анимационни филми.
Освен това над 75% от анкетираните допълват, че пазаруването с мъниците в комплект увеличава с пъти стресовите ситуации.
За целта експертите, провели запитването, препоръчват следното:
* Подгответе предварителен списък с това, от което се нуждаете, за да не губите ценни минути в лутане и опъване на нерви.
* Направете вашето хлапе пръв верен помощник, включвайки го в търсенето на необходимите ви продукти. По този начин хем ще се чувства значим и отговорен с поставените му задачи, хем ще привлечете и съсредоточите неговото внимание, за да не се разсейва с излишни цупения, докато пазарувате с охота.