Учени от университетите в Оксфорд и Есекс са установили, че бебетата, които са били хранени, тогава когато сами са поискали, стават по-добри ученици от тези, приемащи мляко по строг и точен като швейцарски часовник график.
За целта изследователите интервюирали три различни групи майки (без значение дали хранят децата си с кърма или адаптирано мляко). Първите хранели мъниците си по абсолютно определена схема, други - на всеки четири или пет часа, а в последната графа влизали тези, които дават мляко на своето бебе, само когато то сигнализира, че е гладно.
Оказало се, че момчетата и момичетата от третата категория имат най-висок коефициент на интелигентност, сравнени с другите две групи.
В анкетата са взели участие над 10 хил. деца, родени в началото на 90-те. Именно тези, които са били хранени в тиктакащия ритъм на техния биологичен часовник постигали много по-високи резултати в училище, особено между 8- и 14-годишна възраст.
"Безспорно такова мащабно проучване не е правено досега и има още доста анализаторска работа, докато сме напълно категорични в твърденията си и взаимовръзката между режима на хранене и коефициента на интелигентност", се казва в научния доклад.