Селфи, влогър, хаштаг... Нямате ли усещане, че чуждите думи напоследък са навсякъде около нас и дори се използват повече от тези в нашата омайна сладка реч?
За една от тези думички, които уж чуваме навсякъде, но не сме напълно сигурни какво точно означават, ще си поговорим сега - а именно влогърството.
За да изясним понятието, ще започнем с анализирането на думата „блог“, която, сигурни сме, ви е малко по-позната.
Както знаете, блогът в своята същност е уеб дневник на себеизразяването. Следователно и неговият създател е блогър – човек, който регулярно пише за нещата от актуалния ден, за нещата от живота и ги публикува в онлайн пространството, давайки възможност на другите потребители също да споделят мненията си по темата.
Аналогично - ако блогърът е човек, който пише текстове и ги споделя в интернет, то влогърът е човек, който сам снима видеа, монтира ги, измисля тематиката им и ги качва в мрежата.
За да илюстрираме по-добре каква е точно същината на влогърството, ви представяме едни от най-популярните влогъри в интернет пространството у нас:
Емил Конрад (emilconrad) е влогър с изключително свежи идеи върху ежедневни младежки теми, представени по нестандартен и хумористичен начин в сайта Vbox7:
Bobismakeup - това е името на официалния профил на влогърката Боряна Стефанова. Тя регулярно дава съвети на потребителите на най-голямата видео платформа в България за грим, козметика, маникюр, педикюр, тенденции, прически:
Видео рецептите на Десислава и Стоян Георгиеви, авторите на официалния канал във Vbox7 – Home Cusine, също представляват своеобразен (а и безкрайно вкусен) кулинарен влог:
Разбира се, както при всички съвременни и модерни течения в необятната уеб мрежа, така и темите, авторите, начинът на поднасяне на видеата при влогърството са обширни. Акцентите, върху които актуалните влогъри ще наблегнат в своето видео днес, зависи от вдъхновението, от таланта, от интересите – както на автора, така и на аудиторията.
А те, както виждате, започват от ежедневието, "Фейсбук", мода, козметика, здраве, спорт, йога, пътешествия и приключват... Всъщност - реален край на възможното съдържание в тях трудно би могъл да бъде поставен.
А как още по-точно може да се възприема този нов и набиращ все по-голяма популярност начин на уеб себеизразяване – като хоби или като професия, оставяме да решите самите вие, зрителите.