Алпи, шоколад, сирене и банки. С една дума - Швейцария.
"Идеалната страна" представи една немного познато свое лице - гастрономическото, на специално соаре, организирано от посолството на Швейцария у нас.
За автентичната атсмосфера се погрижиха швейцарските музиканти Бруно Биери и Омри Хасон. Те комбинираха два швейцарски инструмента - алпийски рог и ханг.
В швейцарските Алпи векове наред използвали алпийския рог като средство за общуване. Необичайно дълъг - някои рогове достигат 4 метра дължина, звукът на музикалния инструмент достига на 10 км разстояние. Пастирите го използвали, за да дават знак на семействата си в долината, че са добре и при тях всичко е наред.
Хангът е сравнително нов музикален инструмент - измислен преди 15 години в Швейцария. Названието на инструмента идва от "Hang", което на използван в района на Берн диалект означава ръка.
Звукът от инструмента се извлича посредством удари с дланта и пръстите на ръката.
На събитието, организирано от посолството на Швейцария в София, Андре Токев, главен готвач на хотел „Хилтън”, сподели как приготвя швейцарски специалитети:
„Чрез оригинална музика и типични швейцарски ястия и вина в непринудена атмосфера искаме да покажем познатата и непознатата Швейцария“, казва Посланикът на Швейцария в България Денис Кнобел. „Надяваме се “Enjoy our SwiSSSoirée” да има още много издания и да се превърне в традиция“.
Вечерта на Швейцария бе организирана от Посолството на Конфедерация Швейцария в България и Българо-швейцарската търговска камара.
Въпрос за дуалната система на образование - един от основните фактори за икономическия успех и конкурентост на Швейцария, бе акцентът на викторината SwissCross. Познанията за Швейцария на гостите на вечерта бяха провокирани още с въпроси за формата на националния флаг на страната, броя на депутатите в швейцарския парламент, езиците, които се говорят в страната и др.
България и Швейцария в цифри:
За периода 1996 – 2014 г. преките чуждестранни инвестиции от Швейцария са с общ обем 1.623 млрд. евро. 110 фирми от различни икономически сфери, организации и физически лица са членове на Българо-швейцарската търговска камара, чиято история датира от 1994 година.
През миналата година над 30 хиляди швейцарски туристи са посетили България, което е ръст с 41.2% в сравнение с 2013.