Създадено за Dove

В свят на изкуствен интелект бъди естествено красива

В свят на изкуствен интелект бъди естествено красива
Снимка: iStock

В епохата на иновациите и бързо развиващия се изкуствен интелект, въпросът за автентичната красота става все по-актуален. В този интригуващ разговор, воден от Георги Ненов, участниците – Джени Иванова, Бойко Щонов, Силвия Маркова и Слав Атанасов, разискват как можем да останем верни на себе си и да запазим своята уникалност, докато навлизаме в новата технологична реалност:

Четиримата професионалисти споделят своите виждания относно това как изкуственият интелект може да бъде не само инструмент за усъвършенстване, но и съюзник в съхранението на това, което ни прави уникални. 

Във времена, в които все по-често се затрудняваме в преценката дали конкретна снимка е реална или дело на изкуствeн интелект, е особено важно да държим на красотата в естествения ѝ вид. Младите хора отдавна общуват и се развиват в дигитална среда, в която властват филтрите и нереалистичните представи за красота, и това започва да се превръща в норма за тях.

И преди изкуственият интелект тотално да обезличи естествената хубост и дори нещо повече – да подмени спомените ни за нея, е редно да си дадем сметка, че от нас зависи автентичният външен вид да остане на почит и да бъде даван за пример за подражание.

Един световен бранд също си поставя тази цел и преди две десетилетия заема категорична позиция срещу нереалистичните стандарти за красота. Dove и тяхната кампания за запазване на автентичността на външния вид са популярни по цял свят, а днес мисията им е да съхранят истинското лице на красотата предвид прогнозата, че до 2025 година 90% от съдържанието ще бъде създадено от изкуствен интелект (ИИ).

Новата кампания на Dove е наречена „Кодът“ и разглежда влиянието на изкуствения интелект върху красотата, като в същото време почита трайното наследство, изградено от Dove. Проучване, проведено от бранда сред 33 000 души от 20 различни държави, разкрива истинското лице на красотата и натиска, на който са подложени хората, за да изглеждат красиви.

Според изследването 1 на всеки 3 жени се усеща притисната да променя външния си вид, така че да отговаря на ширещите се в дигиталната среда представи за красота – дори в случаите, в които жената знае, че разглежданите от нея изображения са фалшиви или са създадени с изкуствен интелект. Може да се каже, че през последните 20 години изкуственият интелект е едно от най-големите предизвикателства пред естествената красота и тази заплаха ще става все по-голяма и незаобиколима.

Това налага ние, хората, да даваме гласност на този проблем, а брандът Dove заема категорична позиция в подкрепа на истинската красота. Преди години Dove се ангажира да не обработва и редактира снимките на жените, участващи в кампаниите му. Днес марката обучава изкуствения интелект да запазва естествената красота на жените в изображенията, които създава.

Но какъв е точно проблемът?

Изкуственият интелект, колкото и да е полезен в редица области от живота, може да доведе и до нежелани последствия – както в случая с изкривяването и дори подменянето на представите за красота. Това е така, защото той не си представя красотата по начина, по който го правим ние, а просто възпроизвежда това, което чува от нас. Начинът, по който ние описваме красотата, е отправната точка за изкуствения интелект и затова неговата интерпретация почти никога няма общо с реалността.

Това означава, че ние, хората, трябва да се обединим и да научим изкуствения интелект какво е естествена красота. За тази цел от Dove са създали „Наръчник с ключови думи за истинска красота“, който ще помогне при залагането на нови дигитални стандарти за изграждане на образи.

Наръчникът е със свободен достъп и всеки може да се възползва от неговите лесни съвети за създаване на изображения (представящи красотата в естествен вид) в някои от най-популярните програми за генериране на образи с изкуствен интелект, които представят красотата по реален начин.

Проучването на Dove все пак носи и някои добри новини, като например тази, че според 9 от 10 жени истинската красота означава да си автентичен, неподправен и да приемеш недостатъците си. Това е обнадеждаваш знак, че момичетата и жените осъзнават силата на естествената красота и биха я търсили и насърчавали включително и в дигитална среда.

И тъй като естествената красота не е продукт на алгоритми и филтри, а на емоции и идентичност, кампанията на Dove в България обедини няколко популярни лица, които знаят как да подчертаят автентичната красота.

Както споменахме, видео дискусията на тема "Автентичната красота отвъд изкуственото" събра режисьора Бойко Щонов, стилиста Силвия Маркова, гримьора Слав Атанасов и художника Джени Иванова. В нея всеки от тях изложи схващанията си за това как естествената красота може и трябва да бъде вадена на показ – чрез подходящ грим, светлина и движения в кадрите.

Изкуственият интелект също има своето място в кино, творчерската и beauty индустрията, единодушни са те, но след като бъде обучен да пресъздава автентичността и индивидуалността на хората, избягвайки нереалистичните и изкуствени образи.

Защото истината е, че да бъдеш себе си е най-красивото, което можеш да бъдеш – и това трябва да се превърне в слоган за поколенията, които ще формират представите си за красота почти изцяло на базата на това, което изкуственият интелект им предлага.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти