Това е новина, която едва ли ще шокира някой, преминал през страхотната ни образователна система.
Всички знаем колко пречупващи душата могат да бъдат безкрайните часове, прекарани в учене на материя, която не ни е интересна и няма да използваме никога в живота си.
Но като оставим настрана ефективността на образователната ни система, трябва да обърнем внимание и на факта, че отдавна я обвиняваме в подтискането на креативността и въображението на децата.
А сега имаме и научно потвърждение на този факт. Доктор Джордж Ланд от НАСА е създал специален тест, с който да определя креативността на учените и инженерите, които работят с него, но е решил да проведе този тест и с ученици.
Първоначалната идея на теста е била да подпомогне разкриването на дарбите на учените в НАСА и използването на тяхната креативна страна, но д-р. Ланд всъщност повдига доста интересни въпроси, благодарение на този тест. Защо някои хора са по-креативни от други? Така ли се раждаме или това качество може да бъде придобито?
Ето защо те решават да направят проучване. Провели са го с 1600 деца на възраст между 4 и 5 години, а резултатите ги шокирали.
Тестът предизвиква участниците да създават креативни и иновативни решения на различни проблеми, а процентът на децата, които са получили оценка "Гений" след края на тест е 98!
98% от тези 1600 деца се оказват гении според критериите на този тест за креативност и въображение. И така учените се запитали какво се случва с тази наша гениалност и защо тя изчезва с времето, защото нека го признаем, 98% от населението на планетата определено не спада в графата "Гений".
Ето защо от НАСА решават да направят проучването по-мащабно и изследвали същите деца отново, но 5 години по-късно. Тогава станало ясно, че процентът на гениите в групата е спаднал до 30% и е спаднал до едва 12%, когато същите деца станали на 15 години.
Доктор Ланд споделя в своя лекция, че мисловната дейност в мозъка ни протича по два начина - единият е креативният, а другият е свързан с нещата, които научваме и приемаме за факти. Единият начин е катализатор, а другият действа като спирачка и е важно да учим децата си да мислят и по двата начина, защото до момента в училище развиват само единия и така ограничават своята гениалност.
Ето защо, когато някой ни попита за идея, ние веднага започваме да търсим решение с помощта на нещо, което вече сме научили в училище или университета, а не се допитваме до своето собствено въображение.
Последвайте ни и в Инстаграм ТУК, за да откриете още материали на Edna.bg, които ще ви развълнуват!
Вижте още:
- Мъдрите правила, по които еврейските родители възпитават умни деца
- Ако имате поне една от тези черти, то вие сте по-умни от повечето хора
- 12 храни, които ни правят по-умни