Първите часове от работния ден са наистина важни. Те влияят на начина, по който ще протече целия ви работен процес и могат да определят дали денят ви ще е успешен или не.
Можете да се вдъхновите от навиците на най-успелите хора в света и да започвате деня си по нов, по-добър начин.
1. Помислете
Вместо да се хвърляте веднага към изпълнението на задачите, обмислете по-общо стратегията си за следващия месец, особено ако сте на ръководна позиция.
Дори да не сте, поне веднъж седмично си давайте време да помислите за „голямата картина“, която ще ви припомни защо извършвате ежедневните си, вероятно превърнали се в рутина, задачи.
2. Припомнете си
Хвърлете поглед върху задачи за деня. Пропускането на нещо спешно, особено сутрин, може да провали целия ви ден.
Ако приоритетите междувременно са се променили, променете и графика. Той трябва да ви дава ориентир за важността на задачите, но не трябва да спъва естествения процес на работата, в който често изникват спешни задачи.
3. Започнете с по-неприятните задачи
Сутрин сме много по-концентрирани, отколкото следобед. Посветете първите часове от деня си на най-трудните задачи. Успеете ли да ги приключите до обяд, от плещите ви ще падне едва ли не осезаем товар.
4. Оставете неприятните разговори и срещите за следобед
Без значение дали трябва да критикувате или вие самите да се сблъскате с обратна връзка от мениджъра си, направете го следобед.
Сутрин на всички е много напрегнато и вероятността разговорът да се изостри, е много голяма.
Отнася се и за редовните срещи или сбирки за нови идеи. Знаете от опит, че такива срещи се проточват, често са загуба на време и ако започнете деня с нещо такова, няма да ви остане време за нищо полезно.
5. Сутринта е време за творчество
Ако трябва да проявите творческата си страна – да напишете мейл, да сглобите презентация, да изберете снимки за печатен материал, направете го сутринта.
Творческата работа изисква много интелектуална енергия, която ще ви липса в следобеда.
6. Поздравете колегите
В първия час от деня отделете време на колегите и подчинените си. Не за клюки, а за похвали за добре свършена работа.
Така денят им ще започне повече от добре, вашият също. А и продуктивността на всички скача сериозно, когато се почувстват оценени.
7. Хвърлете един поглед върху мейлите
Само един. Заравянето в имейли е най-лошия начин да започнете деня. Само отделянето на важните от маловажните, отговарянето на всички запитвания и препращането на когото-трябва може да ви отнеме часове.
Все пак не рискувайте да пропуснете нещо важно, затова отворете мейла, вижте дали има нещо спешно и ако няма, оставете кореспонденцията за следобед. Тогава и без това сили за друго няма да имате.
8. Не се разсейвайте
Любопитството ни е вродено,а желанието да сме в час с най-новите клюки беше издигнато в култ от Фейсбук.
Забранете си да отваряте този или който и да е друго от „разсейващите“ сайтове преди обедната почивка.
Ще останете изумени колко работа ще свършите през това време.
9. Правете първо това, което ще ви донесе успех
Успехът в различните професии се измерва по различен начин. В зависимост от сферата, в която работите, започнете деня с нещо, което ще даде качествена разлика в края на работния ден.
Така ще се чувствате наистина полезни, а в края на деня ще си тръгнете удовлетворени.
Прочетете още:
7 начина да останеш будна на работа
Да си търсиш работа е сериозна работа
6 грешки, които да не допускате на нова работа