Какво би бил един ресторант без главен готвач! Най-вероятно нищо. Оказва се обаче, че това не е толкова абсурдно, колкото звучи.
„Ресторант без готвач“ е една много интересна идея, зародила се в германския град Кьолн.
На всеки 2 седмици гостите на този ресторант да бъдат обслужвани от нов екип, с различна концепция. А това означава, че не само цялото меню, но също така и готвачите, сервитьорите и кухненският персонал на заведението периодично ще се сменяват.
Това, което няма да се променя е наличието на уютен и стилно обзаведен ресторант, който не спира да изненадва с нещо ново и вкусно.
Очарованието (а и формулата за успех) на едно такова начинание се крие в няколко на пръв поглед простички принципа:
* Жителите на съответното населено място, в което се намира ресторантът с радост биха се превърнали в негови постоянни гости, защото повечето хора, които с удоволствие посещават заведения за хранене са любопитни и отворени към кулинарните предизвикателства и с готовност биха разнообразили менюто си. Не е ли вълнуващо, да се опитва изцяло ново меню на всеки 2 седмици?!
* При подобен тип ресторант със сигурност всички участници в инициативата дават най-доброто от себе си за тези кратки 14 дни, за да се докажат и да се възползват от шанса си.
* Млади предприемачи, завладяни от идеята да отворят ресторант, в този случай имат шанса да „опипат почвата“ с минимални разходи, преди да направят решителната крачка към голямата инвестиция и реалния бизнес.
* Доказали се в бранша ресторантьори могат бързо и изгодно да изпробват нови концепции, докато в същото време работата в утвърдения им ресторант продължава да тече все така успешно и необезпокоявано.
И не на последно място, идеята дава възможност за поглед в бъдещето и промяна на стереотипа към по-добро:
* Вместо идеалното решение първо да се планира и след това да се пристъпи към реализацията му, в този случай прототипите могат първо се тестват в реални условия, въпреки наличието на недостатъци на един все още незавършен продукт.
* Възможността за получаване на обратна връзка в реално време е изключително ценна, тъй като това помага бързо да се пристъпи към пренастройване на концепцията и подобряване на услугата, на база обективно мнение от страна на самите клиенти.
По този начин крайният продукт се усъвършенства много по-бързо, така че да отговаря на актуалните пазарни изисквания. А същевременно рискът от неуспех и големи инвестиционни загуби е сведен до минимум.
Прочетете още:
Далечен и апетитен – вкусът на Финландия
Кошмарите в кухнята оживяват с шеф Манчев