Създадено за eCommerceAcademy

Пламена Диевска от Grind Web Studio: 7 практични прични онлайн магазинът ви да има и мобилно приложение

eCommerceAcademy
Снимка: eCommerceAcademy

Как започнахте работа в Grind Web Studio?

След интервю за работа, хаха :) Още в училищна възраст се научих да работя на Photoshop - манипулирах изображения, беше ми интересно и схващах бързо. Не се ориентирах към това обаче, когато избирах бакалавърската си степен и не за друго, а просто не знаех как и къде мога да превърна интересите си в професия. Завърших бизнес мениджмънт, за което не съжалявам, защото придобих знания във всички области на бизнеса, но естествено най-интересни от изучаваните ми бяха Маркетингът и Рекламата. Във втори или трети курс реших да се запиша на курс на Adobe (Photoshop, Illustrator) и така вече бях сигурна, че искам магистърската ми степен  да е обвързана с дизайн и така стигнах до Нов Български Университет, където завърших Графичен дизайн. Още по време на следването ми се ориентирах към UX & UI дизайна, но за да попълня набора си от знания и умения в сферата на дизайна ми трябваше опит и менторство, така започнах стаж в една дигитална рекламна агенция, а веднага след него започнах да си търся работа, отидох на няколко интервюта, но не усещах местата и работодателите, докато не се срещнах с Grind Web Studio и така.. вече почти 8 години. От Grind Web Studio  ми подадоха ръка и видяха потенциала в мен и така от junior за няколко години, стотици проекти и много работа стигнах до senior UX&UI дизайнер и Team Lead с опит в разработката на онлайн магазини и други интересни и различни проекти. Продължавам да се развивам, работата ни го изисква, развитието на технологиите, промените в навиците и в самите потребители изискват постоянно развитие и надграждане.

eCommerceAcademy
Снимка: eCommerceAcademy

Колко важно е онлайн магазинът да изглежда уникален?

Много е важно. Колкото е важно бранда да е разпознаваем, да има идентичност и уникалност, толкова е важно и онлайн магазина да следва идентичността на бранда. В онлайн търговията и търговията въобще вече има огромна конкуренция и за да се отличи в нея един магазин и търговец е нужно да предлага качествени продукти/услуги, да има добро обслужване и следпродажбено такова, онлайн присъствие, да отговаря на потребителските нужди и да бъде разпознаваем и запомнен, а как може да бъде запомнено нещо - като е различно, има идентичност и уникалност и ни е полезно.

Какви са ползите за един онлайн магазин, ако има и мобилно приложение?

Ползите са много, но да започнем от там, че епидемията от 2020 промени навиците и поведението на потребителя - през първата година от пандемията онлайн продажбите са се увеличили с около 43%. Потребителите придобиха нови навици - онлайн пазаруването е един от тях. Освен обстоялтествата от 2020, времето в което живеем може да бъде определено като mCommerce (продажби, направени на смартфони, таблети и други мобилни устройства) era c дял от около 42% от всички онлайн продажби. Епидемията от 2020 и развитието на mCommerce-а са двата основни фактора, които са тригър за увеличението в ползваемостта на мобилни приложения. Основните ползи за един онлайн магазин, ако има  мобилно приложение са:

- по-висок конвършън рейт

- разпознаваемост на марката

- лоялни клиенти

- маркетинг комуникация в реално време (чрез пуш нoтификации)

- по-висок ритеншън рейт

- по-голяма средна стойност на количката

И малко вътрешна информация, с която да подкрепя гореизложените ползи. Като част от екипа на Beyondcart (www.beyondcart.com) си позволявам да споделя  резултати и статистики на наш клиент в бюти индустрията:

- средната стойност на поръчка през мобилното приложение е с 20% по-висока от средната стойност на поръчка през уеб

- общо потребители на апа (сваляния) към момента 22 832, от които средно 6 200 активни юзъра на месец.

eCommerceAcademy
Снимка: eCommerceAcademy

Дотук на въпроса отговорих (макар и много синтезирано) от позицията на специалист, занимаващ се с разбработването и поддържането на онлайн магазини и мобилни приложения. Но ми се иска да допълня отгвора и от позицията на потребител. За да може да си представите профилът ми на потребител ще кажа, че съм родена през 90те, жена, разбира се като всяка такава обичам да обръщам внимание на въшния си вид, майка съм на 1 детенце (скоро 2) и сега да си дойдем на думата… Показвам ви папката ми мобилни апликации в група “Shopping” (в момента 19) и определено смятам, че съм от онези потребители с променените навици, които коментирах вече. От 2020г насам (пандемията + раждането на първото ми детенце) пазарувам 90% онлайн - за себе си, за детето, семейството и дома. От тези 90% поръчките ми през мобилни приложения са може би 70% (щяха да бъдат 100%, ако всички марки и магазини, от които пазарувам имаха мобилни приложения). Да пазарувам от физически магазин ми се случва все по-рядко, а пазаруването онлайн и в частност през мобилни приложения определено се е превърнало от просто нужда в развлечение. Удобно е, бързо е, магазините са на екрана на телефона ми, не се налага да се сещам за тях и да влизам в браузър, те ми напомнят за себе си почти ежедневно (чрез пуш нотификации или просто от присъствието си на екрана ми) и така.. мога да говоря още много по темата и от позицията на специалист и от позицията на потребител, но вярвам, че търговците, които искат да бъдат в услуга на потребителите си и разбира се да имат по-високи обороти, лоялни потребители, и комуникация в реално време с потребителите си вече са наясно с ползите от мобилните приложения. А на тези които събудих интереса могат да се свържат с мен и да развием темата ;)

Креативността в онлайн търговията е …

съставка, с която трябва много да се внимава. Що се отнаса за онлайн магазинът, той трябва да е уникален, разпознаваем и запомнящ се, но и интуитивен, лесен за ползване, предвидим и в помощ на потребителя, затова с креативността трябва много да се внимава, важно е къде и колко :) От друга страна креативността може да бъде заложена в опаковката, послание в опаковката, в социалните мрежи, кампании, маркетинг и т.н . Като дизайнер за мен креативността е много важна съставка, винаги оставам с приятно усещане за бранда/онлайн магазина, когато е обърнато креативно, закачливо внимание към детайла и обратното - оставам разочарована, ако всичко е стандартно и праволинейно.

eCommerceAcademy
Снимка: eCommerceAcademy

Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.

Интуитивен, Разпознаваем, Полезен

Как се става “Звезда на електронната търговия”?

Както се постига и всеки друг успех - с желание и много работа. Не е лесно, изисква се работа по много направления, но успехите могат да бъдат големи и международни, един онлайн магазин може да реализира много по-големи обеми продажби, в сравнение с физически, може да продава на много пазари. Важно е бизнесът  да има желание и визия и да е целеустремен, от там насетне е важно просто да се довери на специалисти и да не гледа на тях като на разход, а като на инвестиция, инструмент за успех :)

Пламена Диевска e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти