Най-голямата промяна винаги се случва тогава, когато следваме добрия пример. А когато добрият пример идва от големи компании и брандове, на които се доверяваме ежедневно, може да бъдем сигурни, че вдъхновението ще стигне до повече хора.
На 28 юни, 2023 г. екипът на Edna.bg имаше възможността да се запознае с поредната инициатива на Лидл България, свързана с грижата за едно по-добро бъдеще. Лидл България анонсира трансформацията на най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“.
Инициативата на Лидл се провежда от 2017 г. насам в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум, като финансира с общ фонд от 915 000 лева 119 вдъхновяващи граждански проектa в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство.
„За пет издания „Ти и Lidl за по-добър живот“ доказа, че бизнесът и гражданският сектор могат не само да работят ръка за ръка, но и да постигат истинска промяна в начина на живот на хората.“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
С поглед в бъдещето, Лидл именуват обновената си програма „Ти и Lidl за нашето утре“, с което продължават да финансират социално значими граждански проекти. Подкрепяйки гражданския сектор, Лидл допринася хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот в цялата страна.
На събитието присъства д-р Иванка Шалапатова, Mинистър на труда и социалните политики. Тя отбеляза, че все повече компании си дават сметка, че най-голяма възвръщаемост имат инвестициите, които повишават качеството ни на живот. В този смисъл тя поздрави Лидл България за направените иновации по програмата си, както и за приобщаването на медиите и младежите, с което се постига напредък по отношение на преодоляване на неравенствата в обществото.
Според Теодора Бакърджиева, изпълнителен директор на Българския дарителски форум, Лидл от години разширява смисъла на корпоративната социална отговорност и демонстрира осъзнато решение да проявява отговорност не просто към дарителски програми, а става част от процеса на достигане и вземане на важните решения, както и анализира изводите от целия процес. А това знание и ресурс се споделят открито с всички, което го прави още по-ценно, за да получим информация за актуалните нагласи и нужди на обществото.
За да променят програмата си в полза на обществото, от Лидл провеждат проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации, както и допитване до институции и медии относно актуалните национални приоритети и предизвикателства.
Проучването цели да стане ясно каква е ефективността на инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот“, както и да набележат новите области, които да станат част от трансформацията.
В сърцевината на трансформацията е разширяването на броя на областите. Новата категория на финансиране - #BeFair, е насочена към проекти за социална справедливост и равенство, а областта #BeActive адресира инициативи, свързани с активния начин на живот. Тя ще обхваща както действия за подобряване на физическото здраве, така и такива, развиващи гражданската активност и подобряване на обществената среда. Специална нова категория под името #BeVocal ще подкрепи медийни и журналистически проекти, за да подпомогне популяризирането на гражданската енергия в страната и добрите примери. Тя се осъществява в партньорство с Асоциацията на европейските журналисти–България. Традиционно Лидл България ще продължи да подкрепя и граждански идеи, насочени към опазване на околната среда - #BeGreen, и безценните ни култура и историческо наследство - #BeLocal.
За първи път програмата отваря врати и за проекти на младежи под 18-годишна възраст. Целта е да се даде по-голяма гласност и подкрепа за новаторските идеи на младото поколение.
Промените в инициативата обхващат още методологията, периода на провеждане, фонда и визуалната ѝ идентичност. От тази година фондът ще се събира през есента, а Лидл България ще дарява 5 стотинки за всеки касов бон в своите магазини между 18 септември и 18 октомври. Така всъщност всеки клиент ще може да помага, докато пазарува, като е важно да се подчертае, че гражданите няма да заплащат допълнително при пазаруване. Лидл прави дарението като част от своята корпоративна дарителска програма.
В рамките на трансформацията Лидл България стартира онлайн платформа, която ще служи за активен диалог както с гражданския сектор, институции и медии, така и с клиентите на компанията и широката общественост. Новата платформа ще дава информация за инициативата, реализираните проекти, актуални новини, както и успешни примери от вече финансираните идеи.
Възможността за кандидатстване за финансиране ще е в периода 18 септември и 28 октомври.