Създадено за Lidl

Новите идеи в „Ти и Lidl за нашето утре“ – инициативата, която обединява усилията на бизнеса и гражданския сектор

lidl
Снимка: Lidl Bulgaria

Най-голямата промяна винаги се случва тогава, когато следваме добрия пример. А когато добрият пример идва от големи компании и брандове, на които се доверяваме ежедневно, може да бъдем сигурни, че вдъхновението ще стигне до повече хора.

На 28 юни, 2023 г. екипът на Edna.bg имаше възможността да се запознае с поредната инициатива на Лидл България, свързана с грижата за едно по-добро бъдеще. Лидл България анонсира трансформацията на най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“.

Инициативата на Лидл се провежда от 2017 г. насам в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум, като финансира с общ фонд от 915 000 лева 119 вдъхновяващи граждански проектa в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство.

„За пет издания „Ти и Lidl за по-добър живот“ доказа, че бизнесът и гражданският сектор могат не само да работят ръка за ръка, но и да постигат истинска промяна в начина на живот на хората.“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

С поглед в бъдещето, Лидл именуват обновената си програма „Ти и Lidl за нашето утре“, с което продължават да финансират социално значими граждански проекти. Подкрепяйки гражданския сектор, Лидл допринася хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот в цялата страна.

На събитието присъства д-р Иванка Шалапатова, Mинистър на труда и социалните политики. Тя отбеляза, че все повече компании си дават сметка, че най-голяма възвръщаемост имат инвестициите, които повишават качеството ни на живот. В този смисъл тя поздрави Лидл България за направените иновации по програмата си, както и за приобщаването на медиите и младежите, с което се постига напредък по отношение на преодоляване на неравенствата в обществото.

lidl
Снимка: Lidl Bulgaria

Според Теодора Бакърджиева, изпълнителен директор на Българския дарителски форум, Лидл от години разширява смисъла на корпоративната социална отговорност и демонстрира осъзнато решение да проявява отговорност не просто към дарителски програми, а става част от процеса на достигане и вземане на важните решения, както и анализира изводите от целия процес. А това знание и ресурс се споделят открито с всички, което го прави още по-ценно, за да получим информация за актуалните нагласи и нужди на обществото.

За да променят програмата си в полза на обществото, от Лидл провеждат проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации, както и допитване до институции и медии относно актуалните национални приоритети и предизвикателства.

Проучването цели да стане ясно каква е ефективността на инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот“, както и да набележат новите области, които да станат част от трансформацията. 

lidl
Снимка: Lidl Bulgaria

В сърцевината на трансформацията е разширяването на броя на областите. Новата категория на финансиране - #BeFair, е насочена към проекти за социална справедливост и равенство, а областта #BeActive адресира инициативи, свързани с активния начин на живот. Тя ще обхваща както действия за подобряване на физическото здраве, така и такива, развиващи гражданската активност и подобряване на обществената среда. Специална нова категория под името #BeVocal ще подкрепи медийни и журналистически проекти, за да подпомогне популяризирането на гражданската енергия в страната и добрите примери. Тя се осъществява в партньорство с Асоциацията на европейските журналисти–България. Традиционно Лидл България ще продължи да подкрепя и граждански идеи, насочени към опазване на околната среда - #BeGreen, и безценните ни култура и историческо наследство - #BeLocal.

За първи път програмата отваря врати и за проекти на младежи под 18-годишна възраст. Целта е да се даде по-голяма гласност и подкрепа за новаторските идеи на младото поколение.

lidl
Снимка: Lidl Bulgaria

Промените в инициативата обхващат още методологията, периода на провеждане, фонда и визуалната ѝ идентичност. От тази година фондът ще се събира през есента, а Лидл България ще дарява 5 стотинки за всеки касов бон в своите магазини между 18 септември и 18 октомври. Така всъщност всеки клиент ще може да помага, докато пазарува, като е важно да се подчертае, че гражданите няма да заплащат допълнително при пазаруване. Лидл прави дарението като част от своята корпоративна дарителска програма.

В рамките на трансформацията Лидл България стартира онлайн платформа, която ще служи за активен диалог както с гражданския сектор, институции и медии, така и с клиентите на компанията и широката общественост. Новата платформа ще дава информация за инициативата, реализираните проекти, актуални новини, както и успешни примери от вече финансираните идеи.

Възможността за кандидатстване за финансиране ще е в периода 18 септември и 28 октомври.

 

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти