Ново европейско изследване показва, че самочувствието ни зависи и от факта колко сме активни във "Фейсбук" като потребители.
Така например, колкото по-рядко публикуваме статуси, снимки и информация в личните си профили, толкова по-потиснати и самотни можем да се почувстваме според направените социологически данни.
Анкетата разкрива, че потребителите във "Фейсбук", на чиито профилни стени няма коментари от техните приятели, също има вероятност да се останат с усещането за пренебрегнатост и изолация във виртуалното пространсво.
За целта на изследването били анализирани участници, които постоянно публикуват информация в своите профили и такива, правещи същото, но само от време на време. След края на експеримента се оказало, че неактивността във "Фейсбук" за повече от два дни може да доведе до чувство на самота и понижено самочувствие.
Експертите обясняват тези закономерности заради все по-централната роля, която социалните мрежи заемат в нашето общуване и начин на живот.