Оказва се, че повечето трудещи се жени и мъже биха били най-доволни, ако се натъкнат на шеф с добро чувство за хумор, се казва в скорошно британско проучване.
Според запитаните именно хуморът е средството за създаване на най-ползотворни взаимоотношения между подчинените и работодателя.
"Въпреки че хуморът е доста субективно понятие, тъй като всеки се разсмива от различни неща, болшинството от анкетираните нямат нищо против техният шеф да гледа от забавната страна на живота, а това само би редуцирало и без това достатъчния стрес в работния делник", коментират експертите от Острова.
26% от участниците в изследването смятат хумора за най-важния фактор в професионалната им среда, а други 20% допълват, че за тях няма по-ценно нещо от доверието у колегите.
Уважението е посочено като качество сред 15% от мъжете и жените, а на четвърто място се нарежда търпението, което събира 13% от общия брой гласове на доброволците в социалния експеримент.
Към останалите качества, задължителни за работното място, фигурират справедливостта, откритата комуникация и честността.
По полов признак 61% от дамите одобряват хумора по време на работния процес срещу 39% за представителите на силния пол, споделящи същото мнение.
Освен това все повече подчинени се опитват да намалят дистанцията със своя шеф, като самите те инициират по-шеговития тон в разговора с нея/него, заключва изследването.