Как да изберем най-подходящия хотел

Как да изберем най-подходящия хотел
Снимка: Agoda

Наближава отпускарското време и ако досега не сте планирали лятната си ваканция, е необходимо да се заемете с този проект по-скоро. По-предвидливите са ангажирали хотела си още през пролетта, като вероятно са си осигурили добри намаления за ранно резервиране. Сега постепенно навлизаме в сезон пик, който завишава цените, а наличностите в хотелите стават все по-ограничени.

Ако сте набелязали мечтаната дестинация за отмора, задълженията ви не се изчерпват. Ще ви е необходима също квартира или хотел. Възможностите за престой са много в зависимост от категорията на обекта. "Една звезда", "две звезди", "полупансион", "легло и закуска", "ол инклузив" ("All inclusive") са термини, с които се срещаме винаги при резервация на хотел. Но какво се крие зад тяхната същност?

Според Наредбата за категоризиране на средствата за подслон, местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения, категорията на всеки едни туристически обект се определя на базата на съответствие с минималните задължителни изисквания за изграждане, обзавеждане и оборудване, обслужване, предлагани услуги и професионална и езикова квалификация на персонала.

В зависимост от това хотелите мога да имат от "една" до "пет звезди", мотелите, пансионите, почивните станции, семейните хотели и самостоятелни стаи могат да бъдат максимално с "три звезди". Логично е с увеличаване броя на звездите, изискванията към даден туристически обект да нарастват.

Например в къмпинг, бунгало или хотел с "две звезди" се изисква топла вода, вентилационна система за санитарните помещения, в стаите да има пердета, гардероб, тоалетка с огледало, телефон, а услугите, които се предлагат, са информация, обмяна на валута, вещи под наем, пощенски услуги, щанд за сувенири и необходими вещи. Най-много се оказва броят на хотелите регистрирани в категорията "три звезди", следвани от "четири звезди", според данни на Националния туристически регистър.

Това означава, че един тризвезден хотел трябва да има следните характеристики: асансьор, ако сградата е по-висока от 3 етажа, телефон, минибар, телевизор, кърпи и аксесоари за баня в стаите. Допълнителните услуги, които тук се предлагат са пране, гладене, химическо чистене, румсървиз, преса, повикване на такси и др.

От персонала се очаква езикова подготовка и униформено облекло. Това, което отличава четиризвездните хотели от вече изброените са: наличието на ресторант със самостоятелни зали, кафе-сладкарница, бар и евентуално банкетно-конгресна зала, закрит или открит плувен басейн, фитнес център, сауна и медицински кабинет. Не само за четиризвездните, но и за петзвездните хотели, се конкретизира, че стаите трябва да се състоят от дневна и нощна част, интериорът им да бъде луксозен, богат на аксесоари, озеленяване и декорация, а по стените да има художествени произведения - картини, графики, цветни пана.

В хотелите с "пет звезди" предлаганите услуги са повече, като например: солариум, масаж, игрища, боулинг, фризьорски салон и козметика, рент-а-кар и 24-часов румсървиз. Смяната на бельото и хавлиите е едно от основните съображения на гостите, но честота им зависи от категорията на хотела. За обекти, притежаващи "една звезда" и "две звезди", подмяната се осъществява минимум на 3 дни, за "три звезди" на 2 дни, за "четири звезди" всеки ден и за "пет звезди" според желанието на гостите.

Но не само звездите определят цената на стаята, а и фактът дали в нея се включва закуска, предлаганите хранения са на базата полупансион, пълен пансион или вече доста разпространеното "ол инклузив". Важно е тези понятия да се изяснят, защото по този начин можем да спестим или да похарчим повече от определения ни бюджет.

Обикновено хотелите включват в цената на нощувката и закуската. Това e валидно и за хотели от тип ББ (Bed and Breakfast). Полупансионът (HB-Half Board) осигурява закуска и избор на обяд или вечеря на шведска маса. Пълният пансион (FB-Full Board) се състои от 3 хранения на ден, а "ол инклузив" покрива всички ястия през деня и междинните закуски. Всеки един хотел определя дали напитките са включени или клиентът трябва да заплати допълнително за тях.

Лято е и "плуваме" в море от оферти и промоции с примамващи цени и условия. Където и да изберем да почиваме, нужно е внимателно да се проучи всеки детайл и ако нещо е прекалено евтино, да сме нащрек.

За резервация на хотел могат да се използват услугите на познати туристически агенции или да се избере все по-популярното средство - самостоятелно резервиране чрез сайтове. Вече съществуват няколко такива, които са се доказали на пазара в продължение на години и могат да се използват с пълна сигурност, бързо и лесно. Тези сайтове също така предлагат важна информация под формата на отзиви, които клиентите представят след престоя си в хотела. На базата на тези автентични мнения може бързо да намерим или да се откажем от избрания хотел.

Но където и да сме, най-важното е да бъдем в компанията на любими хора и да се наслаждаваме на ваканционните дни. Защото това е времето, което сме чакали цяла година, и е необходимо, за да се заредим с нова енергия, топлина и позитивност за предстоящите мрачни и зимни дни.

Това е времето, през което изцяло трябва да се отдадем на обичания човек, да се сближим и романтично, на чаша вино по залез слънце да разговаряме. Да разговаряме за всичко, което не сме успели да си кажем през годината или ежедневният стрес ни е направил малко чужди. Това е времето, когато безгрижно можем да играем с децата си и да не забравяме, че тези моменти ще останат не само в техните спомени, но и за нас - възрастните ще бъдат храна за години напред. Весела и слънчева лятна почивка!

Хороскоп за деня

12 дни до магията
12 дни до магията 12 дни до магията
Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти