Мисията на Николай и Виктор от фондация „Активна историческа карта“ е да осъвременят образованието по история и география на българските деца и младежи, за да развият любопитството и интереса им към историческото и географското познание. Това се случва посредством исторически карти, които съответстват на учебния материал и естествения възход на цифровите технологии в живота ни. Срещаме ви с тандема, за да разкаже той от първо лице за своята кауза и нейните предизвикателства.
***
За успеха на предприемаческия модел, когато е приложен към постигането на социална промяна
„Социалният предприемач, стремейки се към благото на обществото, а не просто към печалбата, показва своята ангажираност и отговорност към обществото. Тази по-висша негова цел влияе на емоцията на потребителя и така потребителят става не просто човек, търсещ пресметливо най-евтината услуги или продукт, а човек, готов да помогне на предприемача и съответно на неговата кауза, ползвайки продукта му. По този начин потребителят се чувства съпричастен с каузата на предприемача. А емоцията е много по-силна движеща сила от здравия пресметлив разум.“
За вдъхновението да променяш човешки животи
„Ние, създателите на Активна историческа карта, променихме първо своя светоглед и за това как трябва да се прави нещо за обществото. Получихме потвърждение от учители от страната, че точно такъв продукт е трябвало да се създаде. И понеже още сме в началото, силно се надяваме, че в близко бъдеще ще засегнем живота и на ученика, като създадем всичко, което сме намислили.“
За онези елементи от образованието, които си струва да съхраним
„Четенето остава единственият и незаменим способ за натрупване на знания. Четенето не е традиционният метод, това е основният метод за учене, както в миналото, така и занапред. Това, което правят нашите цифрови карти, е, че заменят традиционния хартиен източник на информация, с нов, по-съвременен, който дава възможност да търсите сред повече систематизирана информация и е в крак със съвременните тенденции за достъп до информация. Но вашето задължение да „прочетете“ и анализирате картата, текста и допълнителната информация към нея, никога няма да отпадне.“
За първия дигитализиран проект
„Това беше Балканската война - защото самият аз много се интересувам от нея и защото тя е много важна за България в преследване на тогавашния ни национален идеал – освобождението на всички българи и обединението ни в една държава. Тази война сме я изучавали в 11 клас и си спомням как просто трябваше да я науча по дати, без изобщо да имам нагледна представа къде се развиват действията.
Говорим си за...
Картата са оказа изключително трудна, защото бяхме много назад технологично и всички се учехме какво и как да го направим. Тази карта има не само промени в територии, но и множество движения по дни на българските войски, а и на всички други държави, участвали във войната. Трябваше да изучим всички онези движения и промени, да ги нанесем на карта и да се постигне синхрон между промяната на картата, промяната в движението на войските, промяната на текста, който дава информация за промените по картата, и всичко това да отговаря на историческата истина.
Всяка преборена трудност обаче е от полза вбъдеще.“
За обратната връзка от децата и обществеността
„Определено е положителна. Не само защото това са първите динамични исторически карти, но и защото някои от картите ни изследват и показват за първи път теми, които досега изобщо не са показвани по този начин. Получаваме и съвети как да подобрим или допълним картите. А отскоро на сайта ни има възможност потребителите да предлагат карти, които да направим.“
Можете да станете част от ПРОМЯНАТА и да подкрепите Фондация „Активна историческа карта“ ТУК.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за осма поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 200 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.