За трета поредна година фондация MateKitchen и едноименната кулинарна платформа организират благотворителната инициатива „Да подкрепим многодетно семейство в нужда“. Тази Коледа към нея се присъединяват и големи компании, с чиято помощ едно многодетно българско семейство, изпаднало в затруднение, ще получи за предстоящите празници пълен бус с хранителни продукти.
От 9 до 17 декември всеки, който познава такова семейство, може да разкаже за него на Facebook страницата на кампанията. Благодетелят ще бъде избран чрез жребий на следващия ден, след което ще заведе екипа на Mate Kitchen заедно с всички подаръци, които те са подготвили, до дома на това семейство и по този начин ще помогне техните празници да бъдат по-спокойни и уютни.
За да си поговорим за даването и даряването по празници и не само, се срещнахме с основателя и изпълнителен директор на Mate Kitchen Мила Кръстева, с чийто екип слагат началото на „Да подкрепим многодетно семейство в нужда“ спонтанно в края на 2019 г.
Първият и логичен въпрос към нея беше: „Защо?“
Вътрешна потребност. Не бих могла да дам друг отговор. Смятам, че зад всяка спонтанна или пък организирана проява на човечност стои дълбоко личната потребност на някого да бъде добър, смислен и потребен. Наречете го егоизъм, но няма по-удовлетворяващо усещане от това да видиш, че някой е щастлив и ти си причината за тази емоция. А когато срещу теб стоят много щастливи чифтове очи, е несравнимо.
Затова ли избрахте да насочите кампанията към многодетните семейства?
Не, причината е съвсем друга. Философията, с която създадохме и развиваме проекта Mate Kitchen, е, че във всеки дом трябва да има вкусна, топла, прясно приготвена домашна храна.
В масовите романтични представи многолюдният дом е изпълнен със смях и шеги, особено по празници, но действителността често се разминава с тях. За едно семейство с много деца Коледа може да е сериозно финансово, организационно, а не на последно място и емоционално изпитание. Няма по-голяма тегоба за един родител от това да не успее да осигури на детето си понякога нещо наглед съвсем дребно като чаша сок или бисквити, а да не говорим за по-сериозен недостиг.
Тук много хора ще контрират, че изборът да имаш много деца, трябва да е предварително материално обезпечен.
Живеем в несигурно време и всеки може лесно да изпадне в ситуация на финансово затруднение, независимо дали има едно или пет деца. Не е дадено на нас да съдим чуждите избори. Вместо това смятам, че можем да насочим усилията си в по-градивна посока.
Говорим си за...
Започнали сте кампанията със собствени средства от екипа на Mate Kitchen…
Да, точно така. С моите колеги и наши близки приятели събрахме пари, купихме голям хладилник и го напълнихме с хранителни продукти. Приготвихме и дрехи, книжки и играчки за децата и преди Коледа просто паркирахме пред дома на семейство Терзийски от Стамболово. И те, и ние ще помним завинаги тази среща. Но за мен по-важно е, че тази година, на третото издание на кампанията „Да подкрепим многодетно семейство в нужда“ зад нас застанаха редица големи фирми. Благодарение на тяхната подкрепа и съпричастие хладилникът прерасна в бус, пълен с храна. Използвам повода да благодаря на „Крина“, на Olympus, на „Белла България“, на Coca-Cola, Vegeta, Monin. На Spark, които ни предоставиха буса, с който ще доставим всичко на семейството, което изберем. ЧЕЗ ще опрости една от сметките му за ток в най-студените месеци…
Доброто ражда добро и в днешното освирепяло време това е спасителното ни пламъче като отделни индивиди и като общество.
Знаете ли вече кое е семейството, което ще получи този специален коледен подарък?
Както всяка година, разчитаме на будната Facebook общност да ни отведе при него. До 17 декември всеки, който познава такова семейство, може да ни разкаже за него на Facebook страницата на кампанията. Благодетелят ще бъде избран чрез жребий на 18 декември, след което ще ни заведе при тях и по този начин ще помогне техните празници да бъдат по-спокойни и уютни. Държим бусът да стигне при избраното семейство преди Коледа.