Пиша ежедневно за бъдещето на автомобила, което за мен няма съмнение какво ще е то: електрификация и автономност. Не знам кога точно ще настъпи, но знам, че ще настъпи. Проблемът ми с всичко това е само един: опасенията ми, че това бъдеще ще изкорени онова, което аз винаги съм ценял най-много в автомобила: емоцията, която той създава в мен.
Когато настъпи, ще трябва да се приспособявам. За момента бъдещето все още изглежда далечно, а за мое огромно щастие все още има моменти, които идват, за да променят конвенционалната категоризация. Това е точно един от тези примери: BMW M760Li xDrive.
Това е дългата версия на Серия 7, върхът на сладоледа, черешката на тортата, кола, в която се возят изпълнителните директори на големите компании на Запад, синовете на бащите си у нас. А на пътуващите отзад този автомобил предлага ненормален списък от екстри: две кресла, едно от които е т. нар. Lounge seat, които се отопляват, подгряват, масажират, накланят, два екрана в предните подглавници за аудио-визуалната система за забавление, подвижни масички, на които да оставите чашата със скъпо питие, подвижна стъпенка, на която да опънете краката си – това е първа класа на борда на 787 Dreamliner.
„Проблемът” е, че в името на този автомобил има буквата „М”. Така настъпва раздвоението на личността.
еМ така, еМ онака
Това е първата Series 7, обозначена с буквата „М”, но това не е 100-процентова М-ка. Това обаче е върхът сред творенията на подбранда M Performance, който пък е подбранд на M GmbH. Объркахте се, знам, то и аз се обърках, но баварците така са организирали нещата. Достатъчно е да кажем, че този автомобил е изчезващ вид. Затова и толкова много го харесах, защото може скоро (ако не въобще) да не се кача в кола, задвижвана от V12 двигател. Това е изчезващ вид, в който вярвам, че и вие ще се влюбите. Със сигурност не може да си го позволим, но пък може да му се наслаждаваме, след което мисълта за него да ни топли в нашите собствени кросоувъри, хечбеци или седани. Защото това е мечта.
Говорим си за...
Рогът на изобилието
Въобще няма да изброявам и технологичния арсенал, с който е оборудван М760Li. Все пак струва 396 000 лв. с ДДС, с около 50 бона повече спрямо „стандартния” модел, с това ще оставя въображението ви да работи. От самото начало се разбрахме, че тук ще говорим за мечти, нали така?
Но ще (пре)разкажа една случка, която ми я разказва Влади Кулев, главен тестови инструктор в BMW. Тя е свързана с BMW Individual Manufaktur, чийто служители са „виновни” за този потресаващ интериор. Велур на тавана и подглавниците, перфорираната кожа Merino за седалките, алуминий, фурнир и кожа за таблото, каквото ти сърце и душа пожелае.
Един прекрасен ден в BMW Individual Manufaktur се появява норвежец, чийто бизнес със сьомга го е извел до финансовия елит на страната му. Той има конкретно желание: да му направят кожен салон за неговото BMW, но от сьомга. А както се досещате, въпросната кожа е далеч по-тънка от животинската, миризмата е фактор, химическият състав също. След първоначалния стрес следва специална програма за този бизнесмен, в следствие на която той е собственик на единствения автомобил, чийто салон е тапициран с кожа от сьомга.
(Пре)разказвам това, за да придобиете представа за лукса, който предлага дългата база на Сeрия 7 в М-изпълнение. И да придобиете представа за педантичността, с която е изпълнен този конкретен интериор. Ина му се наслаждава, а аз се наслаждавам на гледката. Мечтите са хубаво нещо.
Ланч контрол в Серия 7! Кокво друго ще измислят?
Не ми изглежда нормално да имаш такава джаджа за забавления в лимузина. Но ето и обяснението. В режим Comfort всичко изглежда толкова спокойно, че започваш да се чудиш наистина ли пред себе си имаш V12. Но „М” се събужда, когато избереш режим Sport (за Sport + не си и помислих, защото трябваше да се грижа за тези 400 000 лв.). Тогава плахият д-р Банър дава място на зеления Хълк. Не съм си правил труда да го тествам в поредица от завои, но пък се убедих какво може от място. Мощността е брутална. Харесвам повече BMW, когато д-р Банър стане зелен.
BMW М760Li е луксозна лимузина, предназначена да вози собственика си, но и да му предложи тръпка, ако някоя неделя реши да се разведри с малко шофиране. При цена на тази кола от малко под 400 000 лв. с ДДС, тази кола е еволюционната връзка, която свързва BMW и Rolls-Royce, скъсявайки дистанцията по цена и съдържания между Series 7 и Ghost. Не ни пречи да си помечтаем. За колата или красивата жена, или пък най-добре колата и красивата жена – всеки според въображението.