Демна Гвасалия , в ролята на творчески директор на Balenciaga , отново иронизира модата, за да подкопае кодовете на системата, като трансформира ежедневните предмети в противоречиви луксозни аксесоари и да причини обществена полемика. Това се вижда в колекцията чанти на марката за сезон пролет-лято 2024 г.
Новата колекция, озаглавена „ Antwerp Tote Bag “, включва четири дизайна, имитиращи пазарските чанти, които всеки от нас е виждал в големите търговски вериги. Моделът на Balenciaga обаче е от кожа и струва колосалните 2700 евро.
Тези скандални аксесоари се отличават с принт на горски плодове и боровинки, лого в стил супермаркет и баркод отпред, а дръжките са боядисани в червено. В рамките на същата кулинарна гама, друга версия ни представя щампа на зеленчуци, щампа на ягоди и щампа на хляб - така че имате опции, стига да можете да отделите парите от джоба си.
Оказа се, че най-новата ръчна чанта на модния гигант Balenciaga поразително много прилича на „чантата за цял живот“ на британската верига супермаркети Iceland. Но докато чантата на Iceland струва само около 2 евро, то дизайнерската версия е с няколко нули отпред.
От супермаркети Iceland вече се пошегуваха с марката, че ги копира. Те публикуваха снимка на двете чанти в платформата X, пишейки: „Ъъъ, Balenciaga, ние го направихме първи“ и „Нашата също така не е на цената на малка кола".
@fishmeatdie they’ve done it again 🤭 #balenciaga #balenciagamy #balenciagamalaysia #balenciagaparis #balenciagabag #balenciagas #summer24 #balenciagasummer24 #balenciagatote #balenciagatotebag #balenciagaantwerp #balenciagaantwerptote #antwerptotebag #antwerp #luxurybag #demna #demnagram #balenciagademna #theklccboy #fyp #fypmalaysia #fashiontok #grocerybag #balenciagagrocerybag ♬ Funny video "Carmen Prelude" Arranging weakness(836530) - yo suzuki(akisai)
Не за първи път Balenciaga използва предмети от бита като вдъхновение за своите колекции.
По-рано марката пусна чанта, почти идентична с чантите на веригата магазини Tesco и реплика на известната синя пазарска чанта на Ikea.
Известен със своите шантави дизайни и аксесоари, Balenciaga има в колекциите си дрехи като мръсни дънки с петна от трева.
Френската модна къща стана обект на по-сериозни полемики в последно време. През декември 2022 г. бяха принудени да се извинят за рекламна кампания, включваща деца, държащи плюшени мечета, заради обвинения в сексуализиране. Някои от най-големите посланици на марката, включително Ким Кардашиян, прекъснаха връзките си с дизайнера след този случай.