Митко Христов е софтуерен инженер, програмист, учител и създател на иновативната школа по състезателна математика Академия “Атлантида“. След 10-годишна кариера като мениджър и IT специалист в корпоративния сектор, Митко прави обрат и решава да се посвети на образованието. Става учител по математика, защото не намира вече удовлетворение в корпоративната си кариера и решава да последва една своя детска мечта - да подготвя ученици за олимпиади по математика.
Мисията на Академия “Атлантида“ е да разпространи създадения иновативен обучителен план за преподаване на математика, който развива личностните качества на децата и поощрява индивидуалните им възможности, успоредно с математическите им успехи.
***
Каква е вашата лична мотивация за каузата, зад която заставате?
Обичам състезателната математика и това да я преподавам! Превърнах хобито си в професия и това ме прави цялостен. За мен това е начин и смисъл на живот. Бих искал да го предам на повече деца.
Защо решихте да кандидатствате в ПРОМЯНАТА? И с какво тази социална инициатива помогна до момента на вашата кауза?
Участието в ПРОМЯНАТА беше спонтанно решение. Приех го като лично предизвикателство, имах нужда да направя нещо ново и различно. ПРОМЯНАТА провокира разгръщането на проекта и създаде ново поле от възможности за неговото развитие. Промени се мащаба и обхвата на визията и целите ни, но преди всичко това сплоти общността около академията.
В какво се състоят иновативните методи, които използвате в обучението по математика, и как те помагат на децата да разкрият математическия си потенциал?
Обучението е фокусирано върху личностното развитие на детето, а математиката е инструментът за неговото осъществяване. Децата са провокирани с трудни задачи, понякога те могат да бъдат за по-горен клас Стремим се те да имат високи цели, но е важно всяко от тях да намери своето темпо. Учениците се сблъскват със сериозни предизвикателства, но имат подкрепата на учителя през цялото време. Той е по-скоро в ролята на техен ментор, който има за цел да изгради една приятелска среда, която ги кара да се чувстват комфортно. Даваме висока степен на свобода на учениците, тяхното мнение е не по-малко важно от това на учителите. Обръщаме внимание на междуличностните взаимоотношения. Моделът ни е един от първите, който съчетава алтернативните форми на обучение с класическата състезателната математика.
Какви уроци научавате от работата с деца?
Моралните уроци са централни за всеки учител. Децата променят светогледа и провокират извисяването на учителя като личност и човек. Често се сблъскваме с морални казуси, които носят след себе си възможност за духовно усъвършенстване. Децата ни учат как да живеем през сърцето. Вярвам, че това е най-ценното!
Много деца вероятно си мислят в часовете по математика „Кога това ще ми потрябва в реалния живот?“ Как бихте им отговорили на този въпрос, за да им обясните защо математиката е важна и приложима във всяка сфера от ежедневието?
Математиката ни учи да мислим бързо, да вземаме решения, да сме изобретателни. Тя ни прави логични и последователни, помага ни да решаваме сложни казуси и проблеми. Числата и фигурите са само нагледно средство за изграждане на тези умения. Малко или повече всеки един човек се нуждае от тях в живота си.
Кои са промените, които виждате, работейки по своя проект, които ви доказват, че има смисъл от него?
Високите постижения на децата са важни и са добър маркер за развитието на академията. Те дават обективен критерии за нашата работа. Далеч по-важно за нас обаче е личностното израстване и развитието на децата в духовен аспект. Тяхната трансформация и усъвършенстване са нещото, което ни подсказва, че вървим в правилната посока.
Всеки желаещ може да гласува за един от финалистите в ПРОМЯНАТА до 23:59 часа на 24 октомври на адрес www.nova.bg/promyanata