Създадено за eCommerceAcademy

3 съвета за дизайна, който би помогнал на начинаещите в електронната търговия

анита асенова
Снимка: eCommerce Academy

1. Как започнахте работа в Grind Web Studio?

Благодарение на социалната мрежата LinkedIn и представянето на своите умения и опит привлякох вниманието на работодателя си. Установихме контакт и последва интервю с практическа част, която се състоеше от поставянето на задача за разрешаване на реален дизайн проблем, справих се успешно и крайна сметка бях избрана за настоящата си позиция. Профилът в LinkedIn ми позволи да представям своите професионални постижения и да създам връзки със специалисти от същата област и смятам, че всеки колега от ИТ сферата би потвърдил, че е полезно да си активен там, било то само за изграждане на мрежа с контакти или конкретно за намиране на свободни позиции за работа.

2. Как същността на бизнеса се адаптира върху дизайна за неговия онлайн магазин?

Адаптира се чрез създаване на брандинг, който е подходящ за нисшата и отразява ценностите и идентичността на бизнеса. Това се постига чрез избора на подходящи цветове, типография и графични елементи, които отразяват бранда. След това идва ред на потребителско изживяване, което отговаря на нуждите и предпочитанията на клиентите, ползващо онлайн платформата. Тя трябва да привлича и да ангажира успешно.

Важно е дизайнът да бъде интуитивен, атрактивен и функционален, съчетавайки елементи като лесна навигация, привлекателен визуален стил и оптимизация за мобилни устройства. Онлайн магазинът трябва да представя продуктите на бизнеса по ефективен начин. Дизайнът е нужно да осигури простота в търсенето на продукти, ясно изображение и описание, както и възможности за сравнение и филтриране. Именно той има за цел да подкрепя комуникацията и доверието между бизнеса и потребителите. Това може да се постигне чрез използване на силни копирайтинг елементи, отзиви от клиенти, сертификати за сигурност и визуални индикации за гаранции и възможности за връщане на продукти.

В обобщение на този въпрос мога да кажа, че бизнесът трябва да използва дизайна на онлайн магазина си като мощен инструмент за комуникация с потребителите и представяне на своята същност и стойности. Смея да твърдя, че в България все повече започва да се обръща внимание на представянето на бизнесите в онлайн пространството, което е страхотно, защото в света в който живеем всичко трябва да е на около два-три клика разстояние. За да бъдем конкурентноспособни е нужно да сме актуални, адаптивни и адекватни за клиента с това, което предлагаме като услуги и преживяване на потребителя в своето онлайн пространство.

123
Снимка: eCommerce Academy

3. Какви са тенденциите в дизайна през 2023 година?

Някои от тенденциите в дизайна за 2023 година включват минималистичен и опростен дизайн, използване на живи цветове и градиенти, ретро елементи и шрифтове, модерна носталгия от 80-те и 90-те години, също так и брутализъм с внушителна типография, анимирани и интерактивни компоненти, персонализация и усъвършенствани потребителски преживявания.

Тези тенденции се развиват бързо и се променят ежегодно, така че е добре да сме информирани за новостите и да се вдъхновяваме от професионалисти в областта дизайна, но винаги на първо място трябва да поставяме нуждите на нашите клиенти, преди артистичността и дизайн теченията.

4. Дайте доказано работещ съвет за дизайна, който би помогнал на начинаещите в електронната търговия!

Преди всичко трябва да се създаде привлекателен и лесен за използване интерфейс. Осигурете ясна и логична навигация с добра категоризация на продуктите, интуитивни бутони за действие. От голяма важност е да бъдат ясно представени продуктите ви и информацията за тях и не на последно място -  висококачествени снимки. Оптимизирайте сайта си за бързо зареждане и го направете добре работещ за мобилни устройства, за да посрещнете нуждите на мобилните потребители. Вслушвайте се в отзивите от своите клиенти и дайте всичко от себе си, за да тествате и подобрявате функционалността на своя онлайн магазин, за да коригирате проблеми, които може да пречат на потребителя да завърши успешно своята поръчка.

123
Снимка: eCommerce Academy

5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.

Интуитивен, ефективен, привлекателен.

6. Как се става "Звезда на електронната търговия"?

За да станете "Звезда на електронната търговия", трябва да имате качествен продукт или услуга, да предлагате изключително клиентско обслужване и да изградите силно онлайн присъствие. Използвайте стратегии за маркетинг и реклама, оптимизирайте своя уебсайт или приложение и се свържете с клиентите си чрез социалните мрежи и имейл маркетинг. Постоянно подобрявайте своя бизнес, следете тенденциите в индустрията и предлагайте иновативни решения, за да привлечете и задържите клиентите си.

В тазгодишния конкурс ние с останалата част от журито отново ще обърнем специално внимание към всеки един от тези аспекти. С голямо нетърпение очаквам да разбера кои ще са тазгодишните звезди на електронната търговия и им желая успех и желание за стремеж да се надграждат!

Анита Асенова e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.

Хороскоп за деня

12 дни до магията
12 дни до магията 12 дни до магията
Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти