Девет от всеки десет човека в днешно време настояват да обсъждат неща като финанси, сексуални фантазии и какво семейство могат да имат заедно, преди дори да се съгласят да отидат на първа среща.
„Аз смятам, че наистина пътят в любовта на всеки човек е изключително индивидуален. Но това, което съм открил, е: хвърляш се с главата напред и излизаш на среща. Ако не е твоят човек, просто губиш час-два“, коментира темата Георги Блажев в студиото на „На кафе“.
Криси Патрашков също изказа своята гледна точка: „Ясно е, че разликата между поколенията е много голяма. Но това, което аз забелязвам, е, че новото поколение са много прагматични, при тях бизнес планът и мисълта за парите е на първо място и освен това те изключително много си ценят времето.“
„Едно време баба ми не е задавала такива въпроси на дядо ми. Как ли съм се появил аз?!“, пошегува се и Дарин Ангелов.
Новото проучване показва, че по-голямата част от поколението Z искат да покрият всички области на съвместимост онлайн, преди дори да обмислят лична среща. Преобладаващите 90% са разпитали другия за семейството, политическите им убеждения, финансовото състояние или какво харесват в леглото, преди да се съгласят да се запознаят на живо.
Желанието им да изследват интимни теми или въпроси, които преди са били табу, е в рязък контраст с по-възрастните британци, като само 6% от поколението X смятат, че е подходящо да ги повдигнат преди първа среща.
В опит да се осигури съвместимост преди среща, има множество аспекти, по които днешните 18-24-годишни хора искат да проверят дали са съвместими. Повече от половината искат да знаят за семейното минало на потенциалния си партньор, 27% се надяват да обяснят как би изглеждал бъдещият съвместен живот, а 24% открито обсъждат създаването на семейство.
Един на всеки осем от поколение Z (13%) иска да провери дали сексуалните им фантазии са съвместими, всеки пети (19%) се занимава с темата за религията, а 16% смятат, че е добра идея да се говори за бивши.
Превръщането на онлайн запознанствата в норма безспорно е променило характера на ухажването и означава, че мнозина се чувстват разглезени от избора. В резултат на това 29% от поколението Z казват, че няма смисъл да губят време с някой, който може да не е подходящ за тях. А почти половината (47%) биха прекратили ухажването веднага при първия знак, че може да не са съвместими.
Клер Рение, експерт по запознанства, разказва: „В днешния свят връзките продължават да се развиват – както от точката на първия контакт, така и след това. По-младите поколения се оформят от възхода на приложенията за запознанства и новите начини за среща с хора и най-важното е, че те ценят своето време, пари и енергия повече от всякога.“
Повече по темата вижте във видеото от „На кафе“!