Кауза, мода и устойчивост: Вдъхновяваща история на Боряна Узунова

Преди 4 години Боряна Узунова създава първата в света платформа за устойчива мода, която обединява крайни потребители и световни брандове, с цел да намали вредния отпечатък на модата върху природата.

„За първи път всъщност имаше съобщение към хората, което не гласеше купи, купи, купи, купи, купи, храчи пари, а беше продай и направи пари, продай и освободи място, продай и направи нещо хубаво за планетата.”

За съжаление, проблемът в модата не е на едно специфично място, то е във всяко едно звено от стойностната верига на модата, от това как се произвеждат самите материали, как се боядисват, как се изпращат, колко много се произвежда. И не по-малко важна е фазата на изхвърляне, за която абсолютно никой един бранд в момента не мисли. Единственото нещо, за което мислят, е растеж. Как се расте в момента, като произвеждаш и повече, и повече, и повече“, разказва Боряна.

Идеята за платформата идва, когато Боряна прави поредното разчистване на гардероба си и отделя 30 неща, които вече не носи.

“Споделих в Инстаграм, че си продавам готини неща. …  И за 13 минути всичко се разпродаде. Понеже аз и мъжа сме предприемачи, приехме ситуацията по бизнес начин. Винаги съм била предприемач по душа. Още от първи клас, буквално винаги съм имала някакъв бизнес, който се опитвам да развия“, споделя за раждането на бизнес идеята си предприемачът по душа.

Съоснователката на The Nold разказва за мисията си да намали вредния отпечатък на дрехите върху природата
Преди 4 години Боряна Узунова създава първата в света платформа за устойчива мода, която обединява крайни потребители и световни брандове, с цел да намали вредния отпечатък на модата върху природата.

„За първи път всъщност имаше съобщение към хората, което не гласеше купи, купи, купи, купи, купи, храчи пари, а беше продай и направи пари, продай и освободи място, продай и направи нещо хубаво за планетата.”

За съжаление, проблемът в модата не е на едно специфично място, то е във всяко едно звено от стойностната верига на модата, от това как се произвеждат самите материали, как се боядисват, как се изпращат, колко много се произвежда. И не по-малко важна е фазата на изхвърляне, за която абсолютно никой един бранд в момента не мисли. Единственото нещо, за което мислят, е растеж. Как се расте в момента, като произвеждаш и повече, и повече, и повече“, разказва Боряна.

Идеята за платформата идва, когато Боряна прави поредното разчистване на гардероба си и отделя 30 неща, които вече не носи.

“Споделих в Инстаграм, че си продавам готини неща. …  И за 13 минути всичко се разпродаде. Понеже аз и мъжа сме предприемачи, приехме ситуацията по бизнес начин. Винаги съм била предприемач по душа. Още от първи клас, буквално винаги съм имала някакъв бизнес, който се опитвам да развия“, споделя за раждането на бизнес идеята си предприемачът по душа.

През 2013 г. е студентка в университета по науки и технологии в Хонг Конг, където изчислява негативния отпечатък на модната индустрия върху планетата. Още по това време тя е заинтригувана от темата и започва да търси решение. Превръща се в нейна мисия и въпреки, че се интересува повече от технологиите, инженерството, бизнес страната на нещата, осъзнава, че модната индустрия е изключително креативна. През годините Боряна Узунова разработва различни технологични решения, преди да стигне до настоящата платформа, която дава нов облик на пазаруването втора ръка. Освен потребителите, другият важен елемент в бизнеса са големите световни брандове.

“На първо място има едно невероятно разнообразие от неща, на второ място ги намираш на много по-добри цени и на трето място хората са също супер бързи и експресни. Всъщност, брандовете в момента единствено губят от вторичния пазар, тъй като те не са част от него. В момента в други страни, например Америка, Франция и Италия, има няколко, два големи установени играча, в които хората в момента си продават всичко и всъщност цялата комисионна остава за тази платформа, не за бранда. Чрез колаборацията си с нас, бранда за първи път има възможност не само да не губи пазарен дял от вторичния пазар, ами и да монетизира и да връща клиентите си благодарение на него, което е изключително голям позитив за брандовете, който нито една друга компания в света не го предлага”, разкрива предприемачът.

От момиче, което продава непотребните си дрехи в Инстаграм, днес Боряна Узунова управлява компания със стотици хиляди артикули. През миналата година платформата излиза извън границите на България и постепенно разширява пазара си в цяла Европа.

“Голямото предизвикателство е, че трябва да превърнем компания от буквално един уебсайт, който сама съм си направила, до компания, която вече е има милиони във финансиране, компания, която има екип от страхотни хора, която работи с брандове от световно ниво. Така че това е едно изпитание, в чиито обувки се опитвам да вляза и да ходя добре в тях, но неминуемо има по някой изкълчен глезен тук и там. Последният ни рунд, който беше точно за 1 милион евро, беше подписан в деня, в който родих дъщеря си“, признава Боряна.

“Напоследък все повече се връщам към една фраза на Стив Джобс, че ако всеки ден живееш все едно е последният, един ден най-вероятно ще бъдеш прав. И особено в момент, в който вече имам и две малки деца, това ми помага да им дам толкова екстра любов. Като човешко същество съм щастлива с това къде съм в момента и се чувствам в абсолютна хармония”, категорична е съоснователката на The Nold.

Прочетете още:

Кауза, мода и устойчивост: Вдъхновяваща история на Боряна Узунова
Секс и връзки

Кауза, мода и устойчивост: Вдъхновяваща история на Боряна Узунова

Преди 4 години Боряна Узунова създава първата в света платформа за устойчива мода, която обединяв...

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти