Социалната търговия – новият двигател на успеха в е-търговията

Платена публикация

s
Снимка:

"Ключова тенденция в индустрията на електронната търговия през последната година е значителното нарастване на социалната търговия", споделя Десислава Дерменджиева в рубриката "eCommerce на фокус". Тя ни запознава с ключови критерии за успех в електронната търговия и споделя своя опит.

Десислава Дерменджиева вдъхновява българската дизайн среда с иновативните си проекти от края на 2016 година. Творческият й път започва през 2009 година, когато заминава да учи моден дизайн във Via University College, Дания, а по-късно завършва и втори бакалавър – маркетинг и предприемачество в Aarhus Business Academy. Тя е работила в различни сфери на дизайна – brand design, packaging design, surface design и UI/UX. Работила е за Ceiia Centre of Engineering and Product Development в Португалия, Asia Corp в Дания, Umami Japanese Food and Garden в София, а през последната година ръководи собствена фирма DERMZ, която работи предимно с малки и средни фирми.

Основни предизвикателства и начини за преодоляването им

Според Дерменджиева, трите основни предизвикателства за онлайн магазините през последната година и начините за преодоляването им са:

1. Киберсигурност:

  • Изтичане на данни - може да доведе до загуба на доверие от страна на клиентите и значителни финансови загуби.
  • Измамни транзакции - прилагане на надеждни мерки за сигурност за откриване и предотвратяване на измамни дейности.

2. Клиентско преживяване и задържане:

  • Персонализация - предлагането на подходящи продуктови препоръки и персонализирани маркетингови съобщения изисква усъвършенствани алгоритми и анализи на данни.
  • Клиентско обслужване - внедряване на AI - базирани чатботове и системи за поддръжка, които трябва да бъдат добре проектирани, за да се справят с широк спектър от проблеми.

3. Логистика и управление на веригата за доставки:

  • Управление на инвентара - добър баланс между търсенето и предлагането.
  • Доставка и изпълнение - бързи и надеждни доставки.

"Справянето с тези предизвикателства изисква комбинация от усъвършенствани технологии, стратегическо планиране и непрекъснато усъвършенстване, за да останат конкурентоспособни", споделя Дерменджиева.

s
Снимка:

Характеристики на успешен електронен магазин

Дерменджиева посочва три най-важни характеристики на един успешен електронен магазин:

  • Потребителско преживяване - интуитивен дизайн, оптимизиран за мобилни устройства.
  • Доверие и сигурност - сигурни платежни системи и прозрачна политика за връщане, възстановяване и поверителност.
  • Ефективен маркетинг и ангажираност на клиентите - персонализиран маркетинг и клиентска поддръжка (чат на живо, имейл, телефон).

"Фокусирането върху тези елементи може да помогне за създаване на положително пазаруване, изграждане на доверие сред клиентите и стимулиране на растежа на продажбите за електронния магазин", допълва тя.

Ключова тенденция в сферата на електронната търговия

"Една ключова тенденция в индустрията на електронната търговия през последната година е значителното нарастване на социалната търговия," отбелязва Дерменджиева. Социалната търговия включва интеграцията на електронната търговия със социалните медийни платформи, позволявайки на потребителите да закупуват продукти директно през приложения като Instagram, Facebook, TikTok и Pinterest.

Тази тенденция е подтикната от няколко фактора:

1. Повишена употреба на социалните медии

2. Подобрени функции за пазаруване на социалните платформи

3. Маркетинг чрез влиятелни личности

4. Визуално и интерактивно съдържание

Нарастването на социалната търговия преоформя пейзажа на електронната търговия, правейки социалните медии съществен компонент на стратегиите за онлайн продажби. Очаква се тази тенденция да продължи да расте, тъй като все повече потребители свикват с пазаруването директно през любимите си социални платформи.

Ключови стъпки при стартиране на онлайн магазин

Според Дерменджиева, трите най-важни стъпки при стартирането на онлайн магазин са:

  • Проучване на пазара - идентифициране на нишата и създаване на бизнес план.
  • Изграждане и оптимизация на платформата - избиране на платформа, която да отговаря на нуждите на бизнеса и осигурява безпроблемно потребителско преживяване. Отзивчив дизайн, който осигурява безпроблемно потребителско преживяване на всички утройства - лесен за навигация, визуално привлекателен и оптимизиран за бързина
  • Маркетингова и стартова стратегия - разработване на силна бранд идентичност и стратегия за маркетинг съдържание.

Критерии за оценяване на успешните магазини в конкурса eCommerce Awards 2024

Десислава Дерменджиева ще обръща внимание на следните ключови фактори при оценяването на кандидатите за наградите eCommerce Awards 2024:

  • Интуитивен и удобен за потребителя навигационен път - ясно оформление, лесна навигация, функционалност на търсене.
  • Визуална привлекателност и брандиране - съгласуван дизайн, висококачествени изображения.
  • Мобилна отзивчивост - безпроблемно изживяване независимо от размера на екрана.
  • Скорост и производителност - бързи времена за зареждане и плавни взаимодействия.
  • Достъпност - инклузивен дизайн, който да е достъпен за всички потребители, включително хората с увреждания.

Кандидатстването за третото издание на конкурса eCommerce Academy Awards е отворено до 31 август, а обявяването на победителите ще се проведе във форум “Джон Атанасов” в София Тех Парк на 10 октомври 2024 година.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти