Порталът jobs.government.bg е в съответствие с промените в Закона за държавния служител, в сила от 1 октомври 2019 г., който въвежда два етапа на конкурса за кандидатите за работа в държавната администрация. Първият етап е централизиран, за оценка и определяне на общите компетентности и на основните познания, необходими за заемането на държавна служба. Вторият е конкурсен и обвързан с конкретната администрация, обявила вакантна позиция.
Кандидати от различни възрастови групи и с различен професионален опит, които имат желание да станат част от държавната администрация, могат да се информират и регистрират на jobs.government.bg
Jobs.government.bg – централизиран портал за информация и регистрация на кандидатите за държавни служители. Порталът е реализиран по проект на Администрацията на Министерски съвет „Подобряване на ефективността на подбора на служители в държавната администрация” и изпълнява един от приоритетите на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014 – 2020 г. - подобряване на подбора на служители в държавната администрация.
Централизираният портал въвежда ясни правила, равнопоставеност, прозрачност и обективност в процеса за информиране и целева ориентация за работа в държавната администрация.
Порталът е в подкрепа на политиката за подбор на качествени и мотивирани държавни служители.
Работата в държавната администрация предлага възможности за растеж и кариерно развитие, сигурна и прозрачна работна среда.
Водещият слоган на кампанията - "Качествен подбор - добра администрация" е ключовото послание към бъдещите и настоящите служители в държавната администрация.
Jobs.government.bg – част от промяната!
Информация за:
ПРОЕКТ BG05SFOP001-2.001-0004 „Подобряване на ефективността на подбора на служители в държавната администрация"
Администрация на Министерски съвет реализира проект „Подобряване на ефективността на подбора на служители в държавната администрация”, финансиран по оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
Основна цел на проекта е подобряване на ефективността на подбора на служители в държавната администрация. Специфични цели на проекта са:
- Подобряване обективността и прозрачността на подбора на служители в държавната администрация;
- Популяризиране на възможностите за работа и стаж в държавната администрация.
Обективността и прозрачността на подбора, популяризирането на възможностите за работа и растеж са основополагащи цели за усъвършенстване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация. С проекта ще бъдат осигурени иновативни механизми и инструменти за ефективно и ефикасно приложение на нормативната уредба. Проектът изпълнява един от приоритетите на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014 – 2020 г. – подобряване на модела за подбор на човешки ресурси за работа в държавната администрация. С приетите изменения и допълнения на Закона за държавния служител (ДВ, бр. 57 от 22 юли 2016 г., в сила от 1.10.2019 г.) се въвеждат два етапа на конкурса за постъпване на държавна служба. Първият етап е централизиран, въвежда стандарти за оценката на компетентности на входа на конкурсите за заемане на държавна служба, осигурява обективност и прозрачност при провеждането им. Централизираният етап се организира от Института по публична администрация. Разширен и надграден е съществуващият модел на централизиран конкурс за младши експерти.
Mодерен специализиран портал - jobs.government.bg, създаден по проекта, ще допринесе за убедителното позициониране на държавната администрация като работодател и за по-добра организация и координация при търсенето на кадри.
Потребители на сайта ще бъдат както потенциалните кандидати за държавна служба, така и администрациите. Реалното осъществяване на централизирания етап на конкурса чрез подходящите инструменти и използването на портал за работа в държавната администрация ще хармонизира процесите по набиране и подбор в българската държавна администрация с най-добрите европейски практики в областта на човешките ресурси.