С големите промени през 2020 г. модната индустрия също трябваше да се ориентира към дигиталния свят. Като едно от основните решения се откроиха виртуалните събития, сред които и дигитални ревюта.
През пролетта Шанхай се отличи с първата седмица на модата в света, стриймвана изцяло онлайн. Според данни на организаторите, мероприятието е събрало 72 млн. долари от виртуални продажби и се е провело при общо 11 милиона гледания. Примерът на Шанхай последва и Москва, а седмицата на модата в Милано например съчета дигиталното с физическо.
Големи марки като Moschino и Prada показаха колекциите си за пролет/лято 2021 г. чрез виртуални презентации, които всеки може да гледа в YouTube каналите на модните къщи.
Дори модното шоу по случай новите модели на Savage X Fenty – марката за бельо на Риана, се лиши от публика, но записът на събитието може да се види в стрийминг платформата Amazon Prime. Вижте кадри от него в галерията тук >>>
Според някои експерти именно този подход към модните събития ще се превърне в „новото нормално“ заради продължителните ефекти на пандемията.
Добрата новина в случая е, че с използването на усъвършенствани технологии модната индустрия има амбицията на направи виртуалните шоута не по-малко впечатляващи в сравнение с преживяването на живо в залата. Кураторите на събитията могат да използват зелен екран, добавена реалност и визуални ефекти, за да създадат илюзия за близко реално събитие. А честно казано, с отлагането на физическите събития, светът на модата няма и друг избор.
Другият положителен резултат в случая е приближаването на индустрията към мейнстрийм публиката. А това означава, че за „обикновените“ хора не е нужно да похарчат хиляди долари, за да стигнат до модна дестинация и станат свидетели на ревю – ревюто вече идва при тях!
Освен това, някои доклади предполагат, че иновации като 3D аватари, облечени в дигитално създадено облекло, лицата на действителни модели, проектирани върху 3D тела, и реални модели, облечени във физически или дигитални дрехи, са варианти, които могат да пристъпят в света на онлайн модата по-рано, отколкото сме си представяли.