H&M обединява сили с популярната певица и артист M.I.A. за най-новата глобална инициатива на бранда – World Recycle Week (Световна седмица на рециклирането), като създават ново музикално видео и стартират амбициозна активност за събиране на стари дрехи.
В рамките на седмицата от 18 до 24 април H&M се стреми да събере 1000 тона износени или ненужни дрехи в своите над 3600 магазина и с помощта на клиентите си от цял свят.
Инициативата е част от цялостния стремеж на модната компания да затвори производствения цикъл в модата, рециклирайки стар текстил за създаването на текстилни нишки за нови продукти.
За да привлече внимание към каузата, M.I.A. участва в заснемането на ексклузивно музикално видео за H&M, засягайки наболялата тема за влиянието на текстилните отпадъци върху околната среда. Клипът ще направи своя дебют на 11 април на hm.com.
Събирането на стар текстил в магазините на H&M е лесен процес и има неоспорим положителен ефект. От 2013 г. клиентите от цял свят имат възможност да оставят в магазините на H&M своите ненужни дрехи и домашен текстил, независимо от тяхната марка или състояние. С това те подпомагат да се предотврати достигането на текстилни отпадъци до сметищата, като в замяна на това получават ваучер за отстъпка в H&M.
От старта на кампанията през 2013 г. до днес са събрани над 25 000 тона стари дрехи. В резултат от нея преди две години бяха представени първите модели облекла, създадени от рециклирани текстилни нишки, което бе съществена стъпка за затваряне на производствения цикъл в модата.
За да отбележи първата кампания World Recycle Week, H&M си поставя за цел да събере по-голямо количество от всякога досега именно чрез кампанията за събиране на стари дрехи в своите магазини.
Всеки може да създаде свое клипче и да го сподели с #HMrehaul, а след това да остави дрехите във всеки магазин на H&M, като по този начин ще се присъдени към глобално модно движение и ще превърне инициативата за събиране на стар текстил в естествен етап от жизнения цикъл на дрехата.
Затварянето на производствения цикъл в модата е глобален ангажимент и част от действията на H&M по посока на устойчивото развитие. Крайната цел е да затвори жизнения цикъл на текстила, така че износените дрехи да могат да бъдат използвани отново, рециклирани или да се превърнат в чисто нови тъкани за нови продукти.
Дългосрочните цели са да се елиминира текстилният отпадък, който достига сметищата, както и опазването на природните ресурси. Само с рециклирането на една тениска, могат да бъдат спестени 2100 литра вода – какво остава за 1000 тона дрехи, събрани само по време на кампанията World Recycle Week.
Ще бъдат приемани всякакъв тип ненужни дрехи – старите дънки, изхабените кърпи, скъсаната рокля. Нищо не е прекалено съсипано, износено или използвано, за да не получи шанс за втори живот.