
В истински моден тремор, Prada официално обяви придобиването на своя дългогодишен конкурент Versace за впечатляващите 1,25 милиарда евро. Сделката бе сключена с американската група Capri Holdings и поставя началото на нов гигант в света на луксозната мода, със съвкупни годишни приходи надхвърлящи 6 милиарда евро. Това позиционира обединената група като реален конкурент на френските модни колоси LVMH и Kering.
Versace, основана в Милано през 1978 г. от Джани Версаче, преминава в ръцете на Prada след години на корпоративни промени. Capri Holdings, която придоби модната къща през 2018 г. за 1,83 милиарда евро, бе принудена да приеме по-ниска оферта в контекста на глобалния спад в продажбите и икономическата несигурност, породена от международните търговски напрежения.
След повече от три десетилетия начело на творческото ръководство, Донатела Версаче се оттегли през март тази година. Наследила управлението на марката след трагичната смърт на брат си Джани през 1997 г., тя се превърна в символ на дръзкия стил и разпознаваемата естетика на Versace. Нейното място като творчески директор зае Дарио Витале – визионерът, стоящ зад възхода на Miu Miu, младежката марка на Prada.
Въпреки оттеглянето си от креативната роля, Донатела остава в сърцето на модната сцена като главен посланик на марката Versace. През май тя ще отпразнува своя 70-и рожден ден с нова мисия – да бъде лице и глас на бранда, който помогна да превърне в глобална икона.
Придобиването бележи не само стратегическа експанзия за Prada, но и ново начало за Versace под крилото на един от най-влиятелните италиански модни домове. Светът на лукса очаква с нетърпение как ще се развие този нов творчески и бизнес алианс.