В продължение на повече от век светът на козметиката беше територия, запазена изцяло за жени. Днес това вече се променя и все повече мъже са изкушени от грижата за себе си. И това не е никак трудно - според Американската академия по дерматология основните грижи за кожата са еднакви и за двата пола. По-важното е типът на кожата и теми като стареенето, тъмните петна и акнето.
Така се стига до една универсалност при грижата за кожата, което води до истински бум на полово неутралните продукти за грижа за кожата. По темата "помага" и Gen Z, които все по-категорично отхвърлят грима и подкрепят идеята, че красотата, макар и естествена, не е само за жените. Статуквото се променя и малки и големи брандове взимат това под внимание. От малки независими марки до глобални компании има раздвижване в посока повече небинарни козметични продукти, като резултатът се вижда както на ниво продукт, така и на ниво маркетинг.
Първи сякаш беше Хари Стайлс през 2021 г., който създаде Pleasing - бранд, който произвежда унисекс продукти за грижа за кожата, лакове за нокти и други. Малко след пускането им на пазара търсенето на грим за мъже нараства с рекордните 393%! Преди това ръстът между 2018 г. и 2021 г. е от едва 3%.
Интересът продължава и до днес, а продуктите на пазара само потвърждават това. Такива са прогнозите и за бъдещето. В такива условия идва и един основен въпрос - какъв аромат е редно да обслужва полово неутрални козметични продукти. Отговорът всъщност е много прост - това е сандаловото дърво. Ароматът му напомня дърво, кехлибар и кожа, а това е еднакво привлекателно и за мъже, и за жени.
Това е добре дошло и спрямо друга тенденция - скорошно проучване разкрива, че 70% от анкетираните имат интерес към натуралната козметика, а ръстът при нея е впечатляващ.
Прочетете още:
-
10 натурални начина за избелване на зъбите в домашни условия
-
7 храни, които да ядеш вечер, за да отслабнеш
-
4 диетични храни, от които всъщност качваме килограми