Светът се променя непрекъснато и парфюмерийната индустрия не прави изключение. Днес милениалите са движещата сила зад тенденциите, които преобразуват парфюмерийния сектор.
Те не искат просто издръжлив, силен, моден аромат. Не, те държат да са сигурни, че продуктът, който използват, не е част от веригата за забогатяване на химическите и петролни концерни. Искат да знаят, че производителите са хора с отношение към планетата и са направили всичко възможно, за да не накърнят природата или човешкото достойнство в процеса на производство. Искат да вярват, че създателите са вложили традиционни познания и сърце в сътворяването на продукта, че са следели зорко през целия процес от създаването му до пускането на пазара.
Искат доверие, прозрачност, чистота. И това вече е толкова важно, колкото и функцията на парфюма.
Младите са се наситили на повтарянето „тренди-фюжън-мистерия“ – ключови фрази на големите марки. Те искат чисти природни аромати и изпитват потребност да живеят в хармония с природата.
Защо ароматът има значение и какво е функционален аромат?
Ароматерапията е древен метод за превенция, лечение и поддържане на здравето и духа чрез използването на етерични масла и техните смеси. Днес благодарение на значими технологични пробиви и неврологични проучвания по темата, резултатите са единодушни – правилната употреба и смесване на натурални аромати може да бъде изключително полезна и лечебна за много от разпространените болести на съвремието.
„Функционален аромат“ е термин, описващ аромати със силно и измеримо въздействие върху настроението и неговите осем основни аспекта: раздразнителност, стрес, потиснатост, апатия, чувственост, радост, спокойствие и стимулация.
Изследователи от Stevens Institute of Technology, USA, откриват, че ароматът на кафе може да помогне на хората да се съсредоточат и да се представят по-добре. Японска компания установява, че разпръскването на аромат на лимон във въздуха повишава производителността на служителите с 54 процента, а Ohio State University доказва, че този мирис стимулира отделянето на норепинефрин – невротрансмитер, който влияе на мотивацията и скоростта на взимане на решения. Етеричното масло от лавандула е добър помощник при проблеми със съня и тревожността. Преди то беше само съставка в луксозните парфюми, а днес е и функционален аромат – чист извлек, който се комбинира хармонично с други етерични масла за подобряване на мозъчната функция и благосъстоянието на ума ни.
Но не изисква ли твърде задълбочена подготовка и много време за опознаването на многото функционални аромати? Е, да, но пък винаги може да се доверите на някого, който се занимава професионално с това.
AltearahBio – С какво са по-различни?
В ежедневието употребата на етерични масла може да бъде трудна задача и затова френската компания AltearahBio създава своята гама биологично сертифицирани и натурални парфюми, които засилват естествената ви енергия, приповдигат ви мигновено и нежно и ви помагат да се насладите на тези вътрешни нагласи и усещания към които се стремите в настоящия момент: спокойствие и увереност, радост и енергичност, любов и нежност, вдъхновение и креативност.
Създадена през 2000 г., френската марка за органична ароматна козметика Altearah проектира и произвежда гама от уелнес продукти за грижа за тялото, базирана на оригинална концепция, съчетаваща цветовете (хромотерапия) и полезните съставки на етеричните масла (ароматотерапия).
Производството е базирано в Белгард, Франция, като целта е да се използват и предлагат продукти, които запазват своята чистота и консистенция. Днес Altearah заема водещо място на френския и европейския пазар, благодарение на устойчивата си политика, безкомпромисно качество и спазени обещания.
Altearah е партньор на асоциацията SLOW COSMETIQUE за популяризиране на здравословни и натурални козметични продукти. Всеки от продуктите им е сертифициран от ECOCERT, една от най-взискателните сертифициращи фирми по отношение на био козметиката. Altearah Bio притежава сертификат ONE VOICE, който свидетелства за отказа от експериментирането на козметични съставки върху животни и липсата на суровини от животински произход във всички продукти на компанията.