Когато посетите магазин за парфюми, със сигурност има едно ухание, което ви е направило впечатление с опаковката си. То мирише прекрасно и е във формата на ябълка. Този аромат е една от вечните класики в историята на модата, а зад него стои името на една невероятна и вдъхновяваща жена - Нина Ричи.
Чувайки това име, сме наясно, че става въпрос за една легенда в модата.
Но каква е нейната история? Запитвали ли сте се някога?
Днес, в деня на 135-тата годишнината от нейното раждане, ще ви разкажем за живота на Мария Ниели, както е истинското име на позната днес Нина Ричи...
Мария Аделанд Ниели е родена на 14 януари 1883 година в Торино, Италия, умира на 30 ноември 1970 година. На 5-годишна възраст се премества със семейството си във Флоренция, а през 1895 година в Монте Карло. Баща й бил обущар, който търсел реализация, но така и не я открил преживе. Година по-късно 13-годишната Мария започва стаж при една шивачка. През тийнейджърските си години продължава да следва любовта си към модата с неутолима страст.
Когато е на 14 години, Мария започва работа с майка си и по-голямата си сестра в галантериен магазин, а вечер продължава обучението си като шивачка. Скоро си намира работа в модна къща, където шие копчета и оправя подгъви. На 18 години става първа шивачка в модната къща, а след още една година започнала да шие дрехи по собствени модели, с които привлякла интереса на парижката буржоазия.
С фамилията Ричи Мария се сдобива през 1904 година, когато сключва брак с италианския бижутер и композитор Луиджи Ричи.
Нина пък я наричали на галено в семейството на съпруга ѝ.
Бракът й обаче не потръгнал и скоро съпрузите се развели. От този момент единствената цел на Нина била да отгледа и възпита своя син, за чието бъдеще младата преуспяваща модистка работила, без да щади сили. На 20-годишна възраст тя вече е дизайнер в Дома на модата Рафин, а на 30 - съсобственик на тази модна къща. Изглеждало, че се е сдобила с всичко, за което е мечтала - популярност, уважение и осигурено бъдеще. А също и гарантирано съществувание за сина й Роберт.
През 1945 година, след края на Втората световна война, дизайнерите се чудят как да привлекат отново вниманието на жените към висшата мода, докато събират пари за възстановяване на следвоенните поражения. Робърт Ричи дава идея, която реализира заедно с Лусиен Лелонг, председател на Търговската камара. Над 150 манекена са облечени от 40 известни дизайнери на висша мода, включително Balenciaga и Madame Gres и са изложени в Лувъра в Париж. След огромен успех колекцията обикаля из Европа и САЩ.
През 50-те Нина Ричи е близо 70-годишна и постепенно започва да се оттегля от активната роля в дизайна. Брандът, основан от нея, продължава своя възход и триумфира на световните модни пазари - от Европа, през Азия и Щатите.
Синът ѝ развива бъдещето на компанията, а след това ролята заема внучката ѝ - Арлет Ричи.
Нина Ричи все пак остава в модната история като най-популярна с парфюмерията си. Зад името ѝ излизат десетки невероятни аромати, но най-запомнящият към днешна дата със сигурност е Nina. Едноименното ухание е в парфюмно шишенце във формата на червена ябълка и е предпочитан мирис от милиони жени по света и до ден днешен.
Парфюмът има още вариации, но ако сте се докосвали до първичното ухание поне веднъж в живота си, със сигурност ще разберете защо е така специален!
Вижте още:
- Джани Версаче - легендата, трагедията и историята на един недовършен живот
- Българската следа в световноизвестните парфюми
- Историята на най-великия - Джорджо Армани на 81!
- С кой известен моден дизайнер споделяш една зодия
- Кейт Мидълтън с рокля на българскидизайнер