Жена да рекламира кола – това си е класика в жанра … Но класиката отдавна не е това, което беше …
Ето например най-новата реклама на водещия японски производител на коли – "Тойота" ("Toyota").
Да видиш сексапилните задни части на млада и красива девойка как се приближават към стилна и мощна кола, са едни от вечните мъжки блянове – самовъзпроизвеждащо се клише, което феминистки и защитници на човешките права често дори заклеймяват като "уронващо престижа на жените", снижаващо ги до "материален обект в мъжките фантазии".
Тук обаче противоречието е дори още по-ярко, защото половите роли са разменени.
Сексапилната девойка, която провокира мъжките мераци още след първата секунда от появата си на екрана се оказва с името … Став Страшко. 19-годишен украински младеж, живеещ в Израел.
Заради андрогинната си визия той съвсем спокойно може да мине за красива девойка – и то доста по-фина и дръзка, а едновременно с това - ранима и по-предизвикателна, отколкото повечето "силиконови мадами" по света и у нас.
Точно липсата на такъв силикон (и на женски прелести изобщо) е сюблимният момент в тази иновативна рекламна кампания за модела "Аурис" ("Auris").
В превод мотото на новия бранд гласи "Не е за масовия вкус, не е безлично, не е за всеки …". И наистина е така. Уверете се сами, като видите видеото ТУК.
* Став и семейството му се местят от Украйна в Тел Авив, когато той е на 2-годишна възраст.
Там е забелязан от местен моден агент, a специфичната му женствена визия веднага прави впечатление на редица фотографи и дизайнери.
Когато не е зад обектива или на подиума, 19-годишният модел работи като помощник в ресторант в израелската столица.
Може би най-популярният андрогинен модел в света е босненецът Андрей Пежич (21 г.), който е любимец на моделиери като Жан Пол Готие и е желан участник във всички световни седмици на модата.