Да пробвате поредната диета, да се потите много часове във фитнеса, да изчитате безброй статии за достигане на идеалното тегло със заветната цел да заприличате на модел от корицата на списание… познато ли ви е? Тези причини ни карат сърдечно да приемем издигането на пищната форма като стил за подражание в модната индустрия. Можем само да се възхищаваме на такива жени, които са борбени и противно на повечето стереотипи за професията им - доста интелигентни.
Jennie Runk (Джени Рънк) е първият пищен модел на бански на "H&M" и бързо набира популярност. Фотосесията с нея предизвика такъв фурор, че се наложи Рънк да напише трогателен разказ относно снимките до "Би Би Си". Тя съветва младите момичета, които се борят да постигнат перфектното тегло, преекспонирано от модните списания. "Предизвикана съм да покажа на момичетата как някой преминава през същите проблеми, че е нормално да си различен", допълва Рънк.
Saffi Karina (Саффи Карина), участва в първия уъркшоп за пищни модели "Curve project", състоял се в Лондон този април. Той включва фотосесии, уроци, грим, прически и съвети от модни специалисти. Организаторите заявяват: "Не бихме могли да изберем по-добър модел за тази роля", визирайки факта, че Карина е била модел с перфектните пропорции преди това. Тя реши да влезе в "по-тежката" категория, след като нейната агенция я уволни заради промяната в теглото й. Карина заявява, че иска да действа като модел за подражание на младите жени, които са мислят че могат да пробият в света на модата, само ако са слаби.
Crystal Renn (Кристъл Рен) "превключи категорията", тъй като получи увреждане на храносмилателната система заради безкрайните диети. Кристъл проговори за предизвикателствата на модните стандарти, съветвайки дизайнерите да променят мострите на дрехите и за дами с по-закръглени форми.
Justine LeGault (Жустин ЛеГал) се снима за корицата на майския брой на канадския "Elle". "Фактът, че получавам само положителни коментари за корицата ми в списание "Elle" ме прави истински щастлива. Явно хората не са толкова учудени да видят закръглени форми в медиите. Това е прекрасна новина!”, коментира ЛеГалт.
Robin Lawley (Робин Лоули) е най-известният модел от с по-нетрадиционни размери. Тя озарява редица корици на списания като "Vogue", "Marie Claire" и "Elle". Още повече, тя е първият пищен модел, дефилирал за ревюта висша мода. През септември 2012 г., Лоули провъзгласи в щатското предаване "Добро утро, Америка" ("Good morning America"), че е подписала договор за реклами с дизайнера Ралф Лорън. "Има толкова много пищни модели в Ню Йорк, които се справят наистина добре, и нещата отсега нататък, могат да вървят само в положителна насока", заключва Робин.
Tara Lynn (Тара Лин) видимо се справя отлично със своята работа, тъй като екипът на списание "Elle" (Франция) я хареса за корица на февруарския си брой. На снимката се вижда, че акцентът пада върху закръглените й части, без да се прави опит да бъдат прикрити.
Ashley Graham (Ашли Греъм) отговори на критиките, след като рекламата с нейно участие на марката бельо "Lane Bryant" беше свалена от ефира на американските телевизии "Fox" и "ABC". Тя определи новината за свалянето на клипа като "тъжна" и продължи: "Момичетата на "Victoria’s Secret" могат да излагат на показ бельото си по цял ден. Но когато има по-закръглен модел, с повече "екстри" те гледат веднага да го цензурират".
Tess Munster (Тес Мунстър) е мозъкът на блога "The plus size life", набиращ популярност чрез показването на по-пухкави форми. Тес позира за сайта си по бански костюми, впити рокли и други сексапилни дрехи. Тя доказва, че няма нужда да си кльощав, за да изглеждаш добре в модерни облекла.
Candice Huffin (Кандис Хъфин) може да ви покаже колко предизвикателно би могло да бъде едно пищно момиче. През май 2012 г. позира за испанското списание "S Moda" напълно гола. В списанието Хъфин дава сериозно интервю, в което споделя гледната си точка: "Vogue" (Италия) отвори очите на модната индустрия и доказа, че ние сме красиви и конкурентноспособни модели".
Velvet d’Amour (Велвет д’Амур) печели слава през 2006 г. като пищния модел, който се появи на ревю на Жан Пол Готие в Париж през пролетта на 2007 г. Тя е откровен защитник на трансформацията на модната индустрия, насърчаваща списанията и дизайнерите да търсят по-пълните фигури. В момента ръководи собствено списание "VOL•UP•2" , което позволява на читателките да вникнат в собствените си несъвършенства и да отпразнуват факта, че имат такова тяло в пълния му блясък. "Истинското значение на модата се състои в насладата от промяната, иновациите и поемането на рискове, различни от общоприетите норми", твърди Велвет.