Жените вече не искат да изглеждат по-млади.
С тази добра новина можем да се поздравим след като станаха ясни резултатите от проучване на една от най-големите компании за ботокс и филъри за лице в САЩ.
Компанията провела световен социален експеримент, наречен „Това съм аз“, за да проследи как жените възприемат нормалния процес по остаряване.
В експеримента взели участие 2 000 жени, на които били показани снимки на жени в началото на 50-те си години.
На някои снимки бръчкитe на жените били ретуширани съвсем леко, а на други лицето било драстично „подмладено“ с фотошоп.
Всички жени харесали снимките, на които белезите на времето били само леко коригирани.
Освен това подложили на съмнение силно обработените снимки като ги обявили за „неестествени“.
Участничките в експеримента можели да видят и собствените си снимки обработени на фотошоп така, както биха изглеждали след процедура с ботокс.
Те обаче не харесали „подобрения“ си образ и предпочели истинското си лице.
Хъни Ланкастър-Джеймс, поведенчески психолог и ръководител на изследването, обяснява: „Много е интересно това, че жените вече не искат да изглежда с няколко години по-млади, а искат да изглеждат добре за възрастта си“.
„С годините жените разбират, че отражението в огледалото не е отражението на личността им, нито на начина, по който се чувстват.
Жените осъзнаха, че бръчките не ги лишават от енергичността, желанието за живот и мечтите и вече не искат да се идентифицират с изкуствено подмладени образи“, допълва той.
Връщането към нормалното възприемане на възрастта си личи и от избора на рекламни лица за големите козметични компании през последната година.
Три жени над 60, включителнои Хелън Мирън, бяха избрани за посланици на разкрасяващи продукти.
Джулия Робъртс, която е на 47, пък е новото рекламно лице на Живанши.
Моника Белучи, наскоро навършила 50, пък стана новото момиче на Джеймс Бонд.
Най-сетне Холивуд, а това означава и целият свят, осъзна, че не бръчките, а начинът, по който се чувстваш, те определя като човек.