Надали има човек, който в една или друга степен да не използва средствата на козметичната индустрия във всекидневието си. Същата отчита годишни приходи от милиарди долари, а разнообразието на предлагани стоки сякаш няма край.
Разбира се, всеки прави своя избор в зависимост от нуждите си, доходите, с които разполага и предпочитанията към съответната марка. Но всъщност трите основни разделения на козметиката най-образно казано я групират на масов, среден и луксозен клас, като определящ фактор тук естествено е ценовият.
Основното предназначение на козметиката за масова употреба е овлажняването и подхранването на кожата. Тези средства не помагат за разрешаването на какъвто и да е здравословен проблем, тъй като не съдържат специфични лечебни съставки.
Козметиката от среден клас е с малко-по качествени ингредиенти от първата група, което повишава и нейната цена. Като правило фирмите, които произвеждат такъв тип козметика, предлагат няколко серии.
Козметиката лукс се отличава с високите си цени, обусловени от престижните фирми и по-големите финансови средства, които компаниите-производителки влагат за разработката на новите си продукти и провеждането на необходимите изследвания за техните качества.
В отделна графа трябва да отделим т.нар. професионална козметика. Тя също не е евтина, но едновременно с това е и доста ефективна, защото съдържа полезни вещества във висока концентрация.
Съществува още една обособена категория - натуралната козметика. За да бъде един продукт причислен към нея, той би следвало да отговаря на няколко условия:
* 95% от компонентите са естествено съществуващи в природата вещества;
* процесът на нейното производство не бива да замърсява околната среда;
* типът на опаковката не трябва да вреди на природата.
Ако тези подточки са изпълнени, производителят получава правото да използва маркировката Bio. Тази козметика също е с доста високи цени, но е безопасна и при продължителна употреба не предизвиква алергии.