Творческият директор на френската модна къща "Ив Сен Лоран" ("Yves Saint Laurent"), Хеди Слиман, е решил да промени името на иконичния бранд, който вече ще се казва "Сен Лоран Париж" ("Saint Laurent Paris").
Според него тази стъпка била необходима, за да даде на марката по-модерно звучене и визия. Слиман разкрива, че основното вдъхновение за промяната e било продиктувано от всекидневната линия "Saint Laurent Rive Gauche", която е лансирана през 1966 г. и за тогава е била абсолютен символ на "съвременността и свободата".
Всъщност подобни наименования не са новост в модния свят. Повечето големи брандове като "Версаче", "Армани", "Гучи", "Шанел", "Прада" и др. носят само фамилията на основателите си.
На този етап обаче логото на марката с инициали "YSL" ще бъде запазено.
Слиман, който работи и по нова концепция за магазините на модната къща, ще покаже дебютната си колекция дамско облекло за "Ив Сен Лоран" в рамките на Седмицата на модата в Париж (за сезон пролет/лято 2013 г.) през септември. Малко преди това се очаква и официалното представяне на промененото име на бранда, основан в началото на 60-те години на миналия век.
* Хеди Слиман е роден през 1968 г. в Париж и е от италиано-тунизийски произход. Между 1998 и 2000 г. се изявява като дизайнер на мъжките колекции за "Ив Сен Лоран", а от 2000 до 2007 г. е творчески директор на линията за мъже на "Кристиан Диор" – "Dior Homme". През март 2012 г. Слиман бе назначен за главен творчески директор на модна къща "Ив Сен Лоран", заемайки мястото на италианеца Стефано Пилати, който оглавяваше същия пост в периода 2004-февруари 2012 г.