Вече е ясно - лентата за глава е новият доминант при аксесоарите за коса през следващия моден сезон.
Ефектното приспособление, което прибира гривата ни назад и укротява буйния бретон, когато е необходимо, бе изключително популярно през 80-те години на XX век най-вече в спортната визия - за фитнес или аеробика.
Днес лентата за коса отново завладява модния подиум като стилен акцент към визията - изчистена, лъскава, подчертаваща скулите и лицето, подсилена с обемна топирана прическа с небрежен вид, съчетана с кожени или вълнени материи или естествен косъм.
Няколко от най-утвърдените брандове заложиха именно на нея при последните си ревюта по време на Седмицата на модата в Милано в първите дни на март тази година.
Ето и как изглежда този аксесоар върху женската глава през очите на известните лейбъли за мода:
Шанел (Chanel)
Марката залага на сатенена лента, аранжирана с класическо френско излъчване. Подсилен котешки поглед с ретро излъчване допълва концепцията на дизайнера Карл Лагерфелд, който в момента работи за бранда.
Фенди (Fendi)
Кожена лента е изборът на лейбъла, който залага на небрежна визия и масивни мигли. "Фенди" прави една нежна препратка към миналото, към излъчването на Бриджит Бардо и създава една истинска кралица на безгрижието.
Проенца Шулер (Proenza Schouler)
Брандът, създаден в Ню Йорк през 2002 година от дизайнерите Джак Макколоу и Ларазо Ернандес, също дава сцена на кожената лента, като я аранжира с връхни дрехи с дълъг косъм.
Онър (Honor)
Дизайнерският лейбъл "Онър" акцентира върху цветовете в лентите. Марката ги съчетава с дълга права коса, прилежно сресана зад раменете. Визията препраща към 60-те години на миналия век.
Ричард Чай (Richard Chai)
Американският дизайнер Ричард Чай залага на естественото излъчване при носенето на лентата за коса. Той набляга на натуралните черти на жената, укротявайки косата ѝ в семпъл кок и обличайки я в строга риза.