В началото на месец април стана ясно, че досегашният креативен директор на модния гигант „Ив Сен Лоран” – Хеди Слиман, се оттегля от позицията си.
Слиман зае мястото си модната къща през 2012 г. и според модните критици именно той успя да съживи бранда. Дизайнерът е смятан за създателя на тенденцията за тесните дънки в мъжкия гардероб. Слиман пое ръководството от италианеца Стефано Пилати и за 4-те години, през които ръководеше компанията, печалбите скочиха драстично.
Приходите на марката се удвоиха, след като Слиман успя да внесе във висшата мода нотка от „уличния стил”.
Защо обаче реши да напусне модната къща, остава загадка.
Днес стана ясен новият креативен директор и това е белгийският дизайнер Антъни Вакарело.
Вакарело е познат със секси стила в работата си още от колекцията, с която придоби популярност, вдъхновена от легендарната унгаро-италианска порноактриса и политик Чичолина.
„Модерната и чиста негова естетика ни пасва перфектно. Той безпогрешно балансира между елементи на провокативна женственост и остра мъжественост в моделите си”, заяви изпълнителният директор на „Ив Сен Лоран” Франческа Белетини.
Белгиецът е признат за един от най-талантливите издигащи се креативни умове на нашето време, гласи официалната позиция на компанията „Керинг”, в рамките на чиито структури е „Ив Сен Лоран”.
Младият дизайнер наскоро напусна поста си в марката „Versus”, притежание на „Версаче”. По време на обявлението Донатела Версаче намекна, че той ще се заеме с по-големи дела.
Вижте някои от моделите на Вакарело в галерията ни ТУК!
„През последните години съм работила с 3 големи млади таланта във „Версус Версаче” – Кристофър Кейн, Джей Андерсън и Антони Вакарело”, заяви тя.
Марката на родения в Шотландия Кейн също е притежание на „Керинг”, докато ирландеца Андерсън сега оглавява луксозния испански бранд „Loewe”.
Вакарело е популярен с чернобели рокли, често с дълбоки деколтета, за които е носител на големи модни призове. Въпреки, че дрехите му са секси и уверени, той има репутация на срамежлив човек.
До 2009 г. той работи за Карл Лагерфелд във „Фенди”. В последствие основава и собствена своя марка, с която е постоянен участник в Парижката седмица на модата.