Как българска биокозметика стигна до кралския двор

Утопичен свят или място, в което здравето на хората и създаването на козметика с мисъл за природата са на първо място – такава е идеята на Силвия Павлова, когато основава Wooden Spoon. Датата е 1 декември 2014 г., когато е произведен и първият продукт.

Биокозметиката ми дойде отвътре в грижата за моите деца и на моето семейство. Тогава, преди 10 години, нямахме алтернатива на пазара, освен масовката, която съществуваше“, разказва Силвия, която винаги е работила в бързообортната индустрия. Оттам е и богатият ѝ опит в бизнеса. Има такъв и в козметиката, но водещо в идеята ѝ е личният интерес и неспирната енергия да прави различни неща. „Моят мъж винаги казва, че не го е страх аз да имам два часа свободни, за да не почна проект, който отнема две години да се завърши.“

Именно съпругът ѝ Пламен я мотивира за създаването на биокозметичната марка.

„Стартът на компанията започна от моя мъж, който се опита да ме махне от кухнята. Аз правех най-различни неща с приятелки, за момински партита, за бебета и всъщност както е почнало от моето семейство и широкия кръг на моето семейство, изведнъж много хора започнаха да търсят нещата, които правя“, споделя тя.

Семейство Павлови стартират в лаборатория от 35 кв. м. и с бюджет от 5000 лв. С парите купуват опаковки, суровини от Германия, плащат наем от 400 лв. и назначават един служител. Докато дойде време за заплатата му, магазините започват да зареждат продуктите им.

„Всъщност тази компания, тя не е успешна, защото аз или някой друг е извадил някакъв фантастичен акъл да го направя, защото просто хората повярваха в идеята и те вдигнаха компанията“, признава бизнес дамата.

За един рожден ден Силвия получава подарък от семейството - самолетен билет до Германия, където се прави най-голямото изложение на биокозметика и храни. Техен партньор им дава пространство, за да наредят осемте продукта, които имат, а посетителите ги приемат повече от добре.

„Явно ние хванахме вълната на стартирането на биокозметиката по принцип.“

Това е и първият стрес за компанията. До края на годината отварят и нова база, а десетилетие по-късно могат да се похвалят със собствена нова модерна сграда и с високотехнологично производство. Днес в компанията работят 30 души, а пазарите, за които изнасят, са 40.

„Нещо, което искам да ви кажа, че въобще не съм си мечтала, че може да стигнем до него. Аз дори сега като се разхождам и виждам какво сме успели да направим, сега мисля, ааа, ние ли сме го направили – то е невероятно!“

Поставят си и нови цели, но най-важна за тях продължава да бъде насладата от работата, която приемат по-скоро като хоби. А той не е свързан с производство. Следващият проект е мечта, която Силвия иска да реализира отдавна – природата да бъде част от работната среда. Затова инвестира в имот, върху който да направят антистрес зеленчукова градина.

„Защото ти в бързината някак си изтърваш голямото удоволствие на това да си предприемач. А предприемач е голямо удоволствие. Ние сме нон-стоп на допамин. Ние мечтаем за следващия проект и следващия проект и следващия проект… Идеята е, че в тези 2,5 декара ние ще си направим наше местенце рай и няма да сме типичната индустриална сграда. Хората ще могат, когато вече имат имат нужда от почивка, просто да отидат и да откъснат 2 домата. Просто да имаш възможност да спреш.“

Самата тя не умее да го прави. Не помни почивен ден и дори, когато пътува, взима компютъра със себе си, защото голямата ѝ надпревара е с времето. И никога не удря спирачки.

Но и това е част от успеха. Wooden Spoon стига и до кралския двор, с което се прочува още повече на международния пазар. Козметиката им попада в две кралски книги, което Силвия не си обяснява и до днес, но с което се гордее изключително много.

„Сега, как от целия свят подбират нашата козметична компания, която тогава не беше толкова развита, ние бяхме съвсем в началото и нямахме тази познаваемост. И те да открият точно нас. Просто фантастично! Чудо, което може да се случи и ние не знаем как“, коментира успеха Силвия.

Моментът е емоционален, но не по-малко вълнуващи са и спомените за началото на компанията. Често я питат и за грешките в бизнеса, но казва, че за нея такива няма.

„То всичко е в главата. Начинът, по който ти разбираш света и проблемите, които ти се дават. Аз съм винаги позитивна, винаги съм щастлива, нещо като ни се случи, просто гледам какъв е урокът, продължавам напред и гледам да не обръщам много внимание на проблемите. Те си заминават.“

Освен уроци има жертви, като най-голямата е времето, което не можеш да прекараш със семейството си. Много е хубаво да се чувстваш полезен на работа, но това не е най-важно, защото утре се обръщаш, децата ти са пораснали и си казваш аз за какво направих това нещо. Няма цена…

Очаквайте поредицата „Успехът: Forbes по NOVA” всяка събота в „Събуди се“ по NOVA!

Прочетете още:

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти