Не виждам логика в това някой да реши, че е по-добър от който и да е специалист. Дори и с най-малкия стаж. Това каза Красимира Краева – организатор на престижното и единствено всеобхватно изложение, посветено на красотата и здравето в България Arena of Beauty.
Ако се интересувате от нови продукти, оборудване и услуги от индустрията за красота и здраве или търсите срещи с водещите компании, нови бизнес връзки и искате да сте в крак с актуални тенденции и иновации на бранша, трябва задължително да грабнете вход за Arena of Beauty 2024, в Интер Експо Център (зала 5 и 6) от Grabo.bg.
A тази година BOOKERS е ексклузивен партньор с щанд 6-17 на най-голямото изложение за красота, което ще се проведе на 26-28 април 2024 г. в Интер Експо център.
Какво разказа Красимира Краева за Edna.bg, вижте:
- Социалните мрежи са пълни със съвети за красота и днес дамите се изправят пред избора - бюджетно да следват бюти рутина у дома или да се доверят на професионалисти в сферата? Какъв е вашият коментар по темата?
- Задължително е според мен да се доверят на специалистите. Не, че не може да има процедури в домашни условия, те също са задължителни. Когато козметичката ви посъветва да използвате за домашна грижа определена серия, смятам, че трябва да го приемете за чиста монета и за 100% гаранция, че ще има ефект.
В козметичния салон има Х броя марки и тази, с която ви работят, е най-подходящата за вас според козметиците ви и съответно те няма да ви препоръчат за домашна грижа нещо, което да ви навреди. Задължително двете са в комбинация.
- Защо една жена е по-добре да се довери на професионалисти за своята визия?
Един фризьор, една маникюристка или един педикюрист много по-добре знаят как да се справят с вашите нокти и коси. Аз не мога да си представя, че днес някой вкъщи си боядисва сам косата или се подстригва.
Всеки има различен растеж на косата. Косъмът е различен, има различни нужди. Само един фризьор може да прецени как да ти съдейства така, че твоята коса да изглежда страхотна, прическата да отговаря на твоята визия, на формата на лицето, на цвета, на това какво работиш.
Задължително специалист да ви даде посоката. Вие можете да се издухвате в къщи, да си правите със сешоар, с маша, с каквото искате, но след консултация, след като вече сте подстригани правилно, дадена ви е формата, имате правилният цвят. Не виждам логика в това някой да реши, че е по-добър от който и да е специалист. Дори и с най-малкия стаж.
От вашите наблюдения по темата - какви са рисковете част от разкрасителните процедури да се случват в домашни условия?
Единият вариант е, когато си изрязваш ноктите на краката, да получиш един проблем, който е почти масов. Получаваш впити нокти. При една лоша дезинфекция получаваш гъбички. Когато си правиш ръцете има опасност, освен да изглежда маникюрът ти ужасно, да се нараниш, да направиш инфекция.
Много малко хора могат да работят с лявата ръка и да си правят сами маникюр. Да, могат да се лакират, окей, могат да си сменят лака, това е разбираемо. Аз не съм го правила, защото смятам, че не е нужно, но има такива хора, особено млади, които решават, че е по-добре да го правят така, сами, защото могат да си сменят лака колкото пъти искат в седмицата или в месеца.
И в този ред на мисли, какво е най-голямото предизвикателство пред професионалистите в бюти индустрията днес?
Ако говорим по отношение на клиентите, трябва да ви дам сигурно 20 примера, за да ме разберете. Какво ми се случи онзи ден. Аз бях на маникюр, с час, разбира се. Влезе една дама в 14:30, ден събота и каза: ,,Може ли един бърз маникюр и педикюр?“ Маникюристът има график. Маникюристът има записване на часове. Планирано е. Това е едно неразбиране от страна на клиента, който не прави редовни процедури и смята, че това е много бързо и става просто така между другото.
Другото предизвикателство пред салоните за мен е по-страшно. Знаете, на Балканите е характерно да се казва “моят фризьор“, “моят гримьор“, “моят маникюрист“. И така хората никога няма да излязат от този омагьосан кръг. Въпросният, примерно, фризьор Х, на когато всички казват “моят“, той има само две ръце. Той не може да те вземе когато на теб ти е удобно. Неговия график е запълнен във времето. Той има и други клиенти. Той има две ръце, може би трябва да спи от време на време. Така че предизвикателствата са много.
Да не говорим за един много сериозен фактор. Как клиент да се ориентира, примерно, при смяна на град. Идвам във Варна, как да се ориентирам кой е моят салон? Аз ви отговарям, никак. Или ми трябва сешоар, защото участвам в Пловдив на конференция. Къде да отида за този сешоар? Изборът на салон днес става все по-труден. Не за друго, дори и да е в София. Ако моята маникюристка е заминала да работи в чужбина, както се е случвало, аз трябва да си намеря нова. Как намирам нова? Питам приятелки с препоръки. Търся ги в района, в който живея. Търся ги спрямо това дали имат паркинг, като отида с колата си. Изборът е изключително труден.
Вярно е, има платформи вече от години, които работят в името на клиента и в името на салона. Да работиш и да приемеш нова заявка е доста неприятно и в двата случая. Когато маникюристката работи, тя не си дига телефона. Когато върне обаждане, може би на мен няма да ми е удобно да говоря. И в крайна сметка запазването на часове онлайн е едно много добро решение, но много малко хора го ползват. Аз твърдя, че са 20%. Когато станат 80%, ще приемем, че клиентът се е култивирал и също така салонът е успял да се култивирал.
Личните взаимоотношения между клиент и специалист са толкова на “ти“, че пречат и на двете страни. И никой няма да противоречи на това, което казвам. Убедена съм, защото 80% от клиентите на един салон са на малки имена.
Но да погледнем другата страна на салоните. Всичките платформи, които в момента обслужват сектора за онлайн записване, имат един сериозен проблем, който не знам дали оценяват и дали разбират. Салоните правят едни сериозни инвестиции, след което никъде не можеш да разбереш бранда, с който работят, кой клас е - висок, среден или нисък. Което влияе върху какво? Върху ценообразуването. Когато специалистът А види, че специалистът, колегата Б, е сложил цена 100 лева на процедурата, а той още работи на 50, казва, че и той може да сложи 100. Защо? На кой принцип ти калкулираш това завишение?