Обувките на червения килим обикновено са засенчвани от роклите над тях, които ги прикриват. Ако една звезда обаче носи така наречената „обувка змия“ на италианската марка René Caovilla, тогава иска чифтът ѝ бъде забелязан – или по-скоро да бъде забелязана заради този чифт.
Емблематичните сандали нашумяват през последните години, когато максимализмът отново възвръща позициите си. Така виждаме змийската обувка, кръстена Cleo (която няма общо със змийската кожа, а се нарича така заради дължината на каишката), увита около краката на Бела Хадид, Риана, Гал Гадот и куп други знаменитости. Успехът на разпознаваемия сандал обаче не идва толкова бързо, колкото изглежда – зад него стои вече стогодишна история.
Семейство Каовила започва производството на обувки в индустриалното градче Фиесо д'Артико, разположено до Венеция. Изпълнителен директор на компанията René Caovilla към момента е Едоардо Каовило, който е член от третото поколение на фамилията. Бизнесът все още носи името на баща му Рене, но бизнесът всъщност е започнат от дядото на Едоардо.
Вдъхновението зад обувката Cleo, чийто дизайн е направен през 1969 г. от Рене, датира от още по-отдавна. Откриваме го в римските гривни със змия, разпространени през първи век преди Новата ера. През 1975 г. обувката е изложена в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк, а днес става един от най-продаваните модели.
Пред списание ELLE Едоардо Каовила сравнява производството на обувки с друго италианско изкуство – правенето на вино: „Мислете за обувките като за добро вино. Необходимо е време, подходяща температура и няколко специални тайни.“ Що се отнася конкретно до модела Cleo, изработката му отнема два дни.
Змиевидната спирала се прави благодарение на метална сплав, която се омотава нежно около крака и контрастира на привидно болезненото змийско сграбчване. Направата на един модел изисква 42 различни елемента, а за качеството на всяка обувка са отговорни 20 души, които я тестват. Както може да се досетите, моделът Cleo не е от най-достъпните – той може да се закупи на цена от 1,130 долара.
Едоардо Коавила обаче е категоричен, че марката не плаща на известни личности и инфлуенсъри, за да популяризират моделите ѝ. „Имаме добри отношения със стилисти. Изпращаме единствено мостри на знаменитости. Искаме да изградим лоялност към марката, затова не настояваме да обуваме всички.“
Изпълнителният директор е откровен и когато става въпрос за знаменитостите, на които би предоставил от моделите на компанията. Той не си представя някога да даде обувки René Caovilla на Кейт Мос например, но няма против да обуе Джесика Частейн, която по думите му е „скромен човек и изразява себе си по приятен начин.“
Вижте в галерията някои от звездите, които превърнаха обувката Cleo в хит >>>