Дължината на полите исторически е индикатор за икономическа криза.
Ако се съди от това, което се предлага по магазините в момента, икономиката е в окаяно състояние.
Полите достигнаха най-голямата си дължина по време на Голямата депресия през 1929 г., а сега знаменитости като Виктория Бекъм, Кейти Холмс и Кристина Агилера залагат на поли доста под коляното.
Според индекса за подгъва, "официален" индикатор за връзката на дължината на полите и икономиката, може би ни очакват по-добри времена.
В исторически план връщането на дългите поли е сигурен знак за спад на икономиката, като дългите поли присъстват засилено в дизайнерските магазини и веригите за улична мода по време на рецесия.
Последния път, когато макси полите бяха на мода, беше през 90-те години на миналия век.
За сравнение мини полите се появиха пред 60-те години на миналия век, когато икономиката беше в разцвет. Те бяха на мода и по-късно през 90-те години, когато икономиката също преживяваше добри времена.
Рецесията през първото десетилетие на новия век върна на мода макси полите тип молив на витрините на магазините по цял свят - от Селфридж и Хародс до гигантите на уличната мода като Ривър Айлънд и H&M.
Въпреки че витрините предвещават мрачна есен, индексът за подгъва показва, че нещата вървят нагоре както за дължината на полите, така и за икономиката.
Дългите поли присъстваха засилено на модните подиуми през сезон есен-зима миналата година и сега намират отражение в уличната мода.
Наблюденията за 2012-2013 г. показват, че за времето, в което творенията на именитите дизайнери станат общоприета мода, може да сме излезли от рецесията.
Индексът на подгъва е създаден от икономиста Джордж Тейлър от бизнес училището Уартън през 1926 г., който забелязал връзка между добрите икономически времена и късите поли.
Когато икономиката е в добро състояние, жените носят къси поли, за да покажат по-скъпото си бельо в сравнение с трудните времена. Тогава полите стават по-дълги, защото жените крият евтините си жартиери.
По време на Седмицата на модата в Ню Йорк по-рано тази година експерти от онлайн списанието "Бизнес Инсайдър" сравнили индекса за подгъва в колекциите есен-зима 2011 спрямо есен-зима 2012 г.
Индексът нараснал от 25,04 през 2011 г. на 44,38 през тази година.