Джоузеф Корe е син на жената, която отиде без бельо при кралицата, но е носителка на ордена на Британската империя за заслуги към развитието на английския моден дизайн.
Той е детето от повратната среща в живота на Вивиан Уестууд с Малкълм МакЛарън (мениджър на "Секс пистълс" и пънк икона). Той е човекът, чийто лейбъл за луксозно бельо взривява пуританските нагласи на прословутата британска консервативност от 1994 година насам.
Още като дете Джоузеф научава два много важни урока от майка си. Първо, че моралът е неприличен като средния пръст, но всички го размахват като нещо не им е наред и че не е достатъчно просто да си скандален по природа, а да имаш и малко ум в главата си.
Очевидно уроците са научени добре след като базираната с един магазин в Сохо марка - Агент Провокатор (Agent Provocateur), успява да се превърне в синоним на провокация и институция, почитаща женските форми с над 47 магазина в специално подбрани точки на света.
В началото Джоузеф и вече бившата му съпруга Серена Рийз продават бельо на други дизайнери, но все по-трудно намират качество, съчетано с провокативност, сексапил и елегантност - така се ражда Agent Provocateur.
Естествено, не трябва да забравяме ролята на майката в живота на всеки мъж, а с гениална майка като Уестууд, която се движи по ръба на скандала и праща по дяволите табутата и правилата на добрия вкус с всяка колекция, това не е никак трудно. Фетишизирането на корсети, бикини и други елементи от бельото и тяхното носене над дрехите не е чужд похват в колекциите на неуморната хулиганка, която еротизира модата до концептуална степен.
Така, че няма как да не потърсим корените на Агент Провокатор в родословното дърво на фамилията. Крушата не пада по-далече от дървото и когато през 2007 г. на сина й е оказана висша чест заради успеха на веригата луксозно бельо Agent Provocateur, но Коре я отказва, заявявайки, че тогавашният премиер Тони Блеър е "морално опорочен".
През 2009 г. Джо запазва минимален дял от бизнеса и го оставя във вещите ръцете на главния творчески дизайнер на марката, за да се концентрира върху собствената си модна мъжка линия "Терорист".
Рекламните кампании на марката са олицетворение на провокацията. Неслучайно творческото безсилие на някой местен криейтив директор роди реклама, в която популярни лица обяздват бика в името на алкохолно питие. Ако все още се сещате за какво иде реч, то е защото Кайли Миноуг го е направила първа в реклама на Агент Провокатор.
Лансирането на първия едноименен аромат през 2000 г. го превръща в най-доброто дамско ухание за годината. Следват Еаu Emotionnelle, Agent Provocateur Maitresse и последното попълнения в тази скъпоценна колекция, излязло на 14 февруари тази година Agent Provocateur L'AGENT.
Допълнено към днешна дата от луксозна линия за тяло, предлагаща разглезващи ритуали за женските форми - от дръзките дупета до стегнатите гърди.
Този материал е специално написан за Edna.bg от Кристина Гочева.