Модна къща "Шанел" "издигна" публиката високо в небето, представяйки пролетната си колекция висша мода в зала, чиито интериор приличаше досущ на пътнически самолет. Събитието се състоя във втория ден (24 януари) от Седмицата на висшата мода във френската столица, а преобладаващ цвят сред дрехите бе синият.
"Стюардеси" преминаха по централната пътека, предлагайки шампанско на дошлите гости и журналисти, а сред тях се открояваше и главният редактор на американското издание на списание "Вог" (Vogue) Ана Уинтър.
"Обичам самолета. Струва ми се, че няма нищо по-успокояващо от него. Пътниците са се съсредоточили в екраните си, не звънят телефони, всичко е блажено спокойно", допълни ексцентричният 78-годишен главен дизайнер на "Шанел" Карл Лагерфелд.
За създаването на своята нова колекция той е използвал над 154 нюанса на синьото, а моделите се отличаваха с бухнали ръкави, прави силуети и ниска талия.
"Синьото е цяла палитра само по себе си, това е цветът на въздуха, на небето или очите на малка котка", сподели Лагерфелд.
Първата показана дреха на "Шанел" представляваше рокля в наситено синьо с дължина над коляното, къси ръкави и дълбоки джобове. Последваха няколко дневни костюма, съчетани с пайети.
Накрая не бяха пропуснати и вечерните рокли, украсени с пищна бродерия и инкрустирани бижута, а финалният тоалет по традиция бе сватбеният, който се оказа рокля с изцяло бродиран корсет и ледено син воал до коляното.
Още снимки от Седмицата на висшата мода в Париж може да видите ТУК и ТУК.