Основите на почти вековното съществуване на модната марка са положени през 1918 г., когато Адел Касагранде отваря малко магазинче за кожи в централната част на Рим.
Два са повратните моменти в историята на лейбъла – когато Адел се омъжва за любимия си Едуардо Фенди и през 1925 г. решава да кръсти магазина с новото си фамилно име и когато през 1965 г. се поставя началото на сътрудничество с Карл Лагерфелд – "доведения син" на фамилия Фенди, в която властват матриархалните ценности.
Ако той не беше спечелил конкурс за рисунка между 200 човека в училище, модата би загубила едно от най-ярките си лица, а "Шанел" и "Фенди" - двете любими деца на дизайнера, щяха да имат друга съдба.
Неслучайно от неговите скици излиза двойното "F", разположено огледално в логото на Fendi, и слага началото на семейна сага, в която Лагерфелд е воден от мотото си да работи повече от другите, за да им покаже колко са безполезни.
Но този случай е изключение, защото петте дъщери на фамилията - Паола, Карла, Анна, Франка и Алда, работят от невръстна възраст за семейното благо и по-късно всяка от тях получава заслужени 20% от компанията.
С помощта на сестрите и новите методи в обработката на кожи през 1969 г. Fendi представя първата си колекция кожени облекла във Флоренция, а Лагерфелд сякаш е приготвил своя отговор за всички природозащитници: "Най-лошите неща, които хората виждат в модата, са именно нещата, които аз обичам най-много в нея. В колекциите на "Фенди" през годините не липсват доказателства за вярната любов на Лагерфелд към кожата – лицева или с косъм, тя присъства в моделите и за пролетта и лятото на 2012 г.
Много важна за марката е 1985 година – шейсет години семеен бизнес и двадесет години съвместна работа с Карл Лагерфелд. Тази годишнина е отбелязана със специална изложба в Националната галерия за модерно изкуство в Рим и за пръв път илюстрира сложността на творческия и техническия процес при създаването на колекция. Това е и годината, в която Fendi пускат първия си аромат за жени.
През 1997 г. Силвия Вентурини Фенди създава добилата култов статус чанта "багета" (Baguette), а 2 години по-късно сестрите продават 51% от компанията на LVMH (Moet Hennesy Louis Vuitton) и Prada за приблизителната цена от 850 милиона долара.
На 19 октомври 2007г. "Фенди" преобръща представите на модния свят с впечатляващ мегаломански спектакъл, представен на Великата китайска стена, в който 88 модела се спускат по подиум, дълъг 85 метра - безспорно едно от най-зрелищните модни събития на века.
В най-новата история на компанията ни чака поредната изненада, скрита зад двойно златно лого – Fan di Fendi е аромат, който вече успя да завладее българската публика.
Парфюмеристите Делфин Льобо-Кровиак и Франсоа Демаши не забравят да включат и материала фетиш за марката – естествената кожа.
Рекламната кампания е реализирана от креативния директор Фабиен Барон, който избира топ моделите Аня Рубик, Кармен Педару и Аби Лий Кершоу за екранни музи на бляскавото ароматно творение и запомнящото се инди рок парче на Тhe Kills от 2008 г. "Cheap And Cheerful".