Тийнейджърките, които са в периода между последната си кукла Барби и първия си приятел, се превърнаха във водеща цел на марките за бельо, които искат да си осигурят услугите им като клиенти за цял живот.
Създаването на сутиени за момичета в ранна фаза на полово съзряване е потенциално минно поле за марките - малко по-дързък от позволеното дизайн или малко повече подплънки на грешното място и те могат да бъдат обвинени, че превръщат малките си клиентки в лолитки.
На Международния фестивал за бельо в Париж, който се проведе този уикенд, десетки модни къщи показаха модели, предназначени за тийнейджърки и момичета в предтийнейджърска възраст, включително за 9-годишни деца.
"Основното предизвикателство за марките, насочили се към момичета в тази възраст, е да се харесат на майките им. Те трябва да успокояват, а не да са прекалено секси", заяви организаторката на панаира Сесил Вивие.
По-голямата част от бельото за момичета в предтийнейджърска възраст, представена на панаира в Париж, залага на сигурното със семпли модели без никаква дантела. Марката "Petit Bateau", която е специализирана в памучното бельо за деца, предлага за момичета от 12 до 16 години сутиени с малко подплънки, които според компанията целят да прикрият бюста, а не да го увеличат.
"За повечето момичета в тази възраст първият сутиен цели главно да прикрие променящата се фигура", обяснява търговският директор на компанията Мюриел Мерц.
Австрийската марка "Skiny", която създава бельо "за цялото семейство", също предлага сутиени в ярки цветове за момичета на 10 и повече години.
"Те са създадени изключително внимателно, без никакви подплънки. Не искаме да правим секси бельо", съобщи мениджърът на отдел "Международни продажби" Щефан Бреитбанд.
Американско проучване от миналата година показа, че близо една трета от дрехите, насочени към американските момичета в предтийнейджърска възраст, имат сексуални характеристики като използването на очертаващи фигурата червени и черни материи, леопардови принтове или подчертаване на задните части и бюста.