AVON България дарява 100 000 лв. за безплатни прегледи за рак на гърдата на жени в цялата страна. Дарението беше направено по повод 10-годишнината на "От любов към живота" – кампанията за борба с най-коварната женска болест.
Това се случи в рамките на благотворителния базар, организиран от козметичната компания по повод годишнината, на който известни личности – лица на кампанията през 10-те години - продават продукти от специалната розова серия.
"Вдъхновени от любов към живота, ние вече 10 години заедно дадохме, даваме и ще даваме всичко, за да продължим да променяме нагласите на българската общественост към болестта. Важно е хората да бъдат информирани относно рисковете, превенцията и навременното лечение на рака на гърдата, защото открит навреме, той може да бъде преборен", каза Елизабет Коробченко, новият управляващ директор на AVON България, Албания и Македония.
Резултатите на кампанията от последните десет години бяха обобщени на специално събитие от Валентина Бешевишка, маркетинг мениджър на AVON Дунав. То събра десетки приятели на кампанията, сред които Мария Илиева и Ивет Лалова – първи и последен посланик на "От любов към живота" от създаването й насам.
"Горди сме, че през 10-те години, през които провеждаме кампанията "От любов към живота", получихме подкрепа от над 700 000 души и събрахме средства на стойност над 1 300 000 лв. През изминалата седмица още стотици приятели на кампанията се присъединяват и подкрепят каузата, закупувайки продукт от благотворителната ни розова серия. Благодарим от сърце на всички приятели на кампанията за подкрепата през годините!", добави Валентина Бешевишка.
За 10 години в рамките на кампанията "От любов към живота" освен дарените 1 300 000 лв. са осъществени над 23 000 безплатни профилактични и диагностични прегледи на жени в цялата страна. С дарените от AVON България средства е закупена апаратура за превенция на рака на гърдата, сред която мобилен мамограф и ехограф, както и ехографска апаратура за 7 болници в страната. Усилията на кампанията са насочени изцяло в посока профилактика на българката, защото ракът на гърдата е 100% лечим, ако бъде открит навреме.
10-годишнитата на кампанията беше отбелязана с редица активности, сред които нестандартна инсталация с 400 розови чадъра, разположени над столичния бул. "Витоша". От 24 октомври до 3 ноември се набират средства за каузата и чрез продажба на продукти от благотворителната розова серия на специален щанд "От любов към живота". Екипът на AVON България и известни личности, подкрепяли кампанията през годините, продаваха артикули от розовата колекция.
Сред тях са Диана Любенова, Елена Петрова, Ива Дойчинова, Белослава, Ива Екимова и дъщеря й Дара, Сантра, Рейчъл Роу, Нели Атанасова, младото семейство Ники и Саня Илиеви, ДесиСлава, Свилен от Остава, Димо от P.I.F., Стефания Колева, Мартина Вачкова и още много други.
За кампанията на AVON срещу рака на гърдата в България:
Основна цел на кампанията от самото й създаване преди десет години е да информира българската жена за необходимостта от редовни прегледи и да съдейства за една по-достъпна профилактика. Информираността и превенцията могат да предотвратят развитието на болестта, тъй като ракът на гърдата е напълно лечим при ранно диагностициране.
Според официалната статистика на Български национален раков регистър, всяка 10-та българка е застрашена от рак на гърдата, а всяка година от рак на гърдата в България заболяват над 3800 жени. В световен мащаб всяка година 1 000 000 жени се разболяват от рак на гърдата, а близо 200 000 жени умират от това заболяване – цифра, която не може да бъде пренебрегната, защото открит навреме, ракът на гърдата е лечим.