Хранително-вкусовата промишленост е изправена пред множество промени, основно заради променените нагласи на потребителите. Клиентите обръщат повече внимание на здравословни и уелнес, растителни и екологично чисти продукти.
Съзнателното консуматорство продължава да бъде водещ тренд в хранителната индустрия като потребителите все още поставят на първо място собственото си здраве, след което здравето на нашата планета.
Бум на здравословните снаксове
Забързаният начин на живот често води до прескачане на основни хранения, което забавя метаболизма и води до нездравословно преяждане. Затова съзнателният за здравето си потребител отделя време за полезни снаксове, които задоволяват глада и ускоряват метаболизма през целия ден. Най-предпочитани са суровите десерти само от натурални съставки, без добавена захар и с повишено съдържание на растителен протеин.
По-малко захар
Осъзнатите консуматори търсят продукти без или с по-ниско съдържание на захар. Затова дори големи компании, производители на захарни изделия, значително редуцират количеството захар в продуктите си. Замяната с изкуствени подсладители не е актуална, защото те са не по-малко вредни от захарта. Стевията обаче е чудесен натурален подсладител, който все по-активно се използва в хранително-вкусовата индустрия.
Повече растителни алтернативи на прясното мляко
Бадемовото и соевото мляко са отдавна известна алтернатива на прясното мляко за веганите. През 2020 към тяхната популярност се присъединяват кокосово, оризово, овесено и дори конопено мляко.
Храната не е боклук
1,3 милиарда тона ядлива храна се изхвърля всяка година и според очакванията количеството ще нарасне до 2,2 милиарда тона през 2025 година. Затова намаляването на загубите на храна е основен приоритет на много правителства и организации на локални и на регионални нива. Почти половината от изхвърляните храни са плодове и зеленчуци с „несъвършен“ външен вид. Големи вериги като Теско и Асда дори имат линии за продукти с не идеална визия. Има създадени и мобилни приложения с храна от ресторанти, която предстои да бъде изхвърлена, а може да бъде закупена на минимални цени. В много страни има таргети за намаляване на изхвърлянето на храна. Например в Австралия то трябва да бъде редуцирано до 50% през 2030 година, а в Шотландия с 1/3 до 2025 година.
Освен общите насоки в развитието на хранително-вкусовата индустрия, има конкретни храни и напитки, които ще бъдат истински моден хит през 2020 година.
Прочетете още от Биляна Божилова:
- 12 аутфит комбинации за бляскава новогодишна визия
- Парфюмът: защо е най-желаният подарък и как да го изберем
- Енергизиращи и имуностимулиращи смутита за силен старт на деня (6 вълшебни рецепти)
- Какви боти и ботуши ще носим тази зима?
- Маникюрите, които ще виждаме навсякъде през новия сезон