Големите звезди, в която и да е професия на този свят, най-често изгряват млади. Киното е особено добър пример за това, с изпълнители като Крисчън Бейл и Сърша Ронан, които правят първите си паметни роли на крехката възраст от 11 или 13 години. Но и това неписано правило, като много други, има своите изключения.
И Ребека Фъргюсън, една от най-търсените и актуални актриси на планетата в края на 2018 година, е пример за това. Участията ѝ на големия екран до 2014 година са не повече от шест, ограничени са до роли в родната ѝ Швеция и три от тях са в късометражни филми.
Когато през 2014-та тя все пак си осигурява участие в американски блокбъстър със световно разпространение, амплоато ѝ е на доста тривиална дама в беда в „Херкулес“ с Дуейн Джонсън. Тогава Ребека е на 31 години и на всичкото отгоре е вече майка на 7-годишно дете. Но главната роля на кралица Елизабет Удвил в британския телевизионен сериал „Бялата кралица“ показва, че за актрисата възрастта не представлява ограничение от какъвто и да е тип. Професионалният ѝ растеж продължава през 2015 година с водеща воля в „Мисията невъзможна: Престъпна нация“, един от най-високо оценените екшън филми за последното десетилетие.
Героинята ѝ Илса Фауст е представена като първия женски еквивалент на централния персонаж на поредицата, Итън Хънт, изигран от легендата Том Круз. Тя е не по-малко способна и остроумна и преживява не по-малки емоционални конфликти от него в света на шпионажа. Критиката приема героинята и изпълнението на Фъргюсън в ролята изключително позитивно. Това ни довежда и до настоящата 2018 година.
„Мисията невъзможна: Разпад“, шестата част от поредицата и непосредственото продължение на „Престъпна нация“, се превърна в най-големия хит на изминалото филмово лято, а Ребека Фъргюсън отново си заслужи аплодисментите на критиците със завръщането си в ролята на Илса Фауст. По-самостоятелна отвсякога, героинята преживява свое собствено емоционално пътуване в рамките на сюжета, встрани от основната линия на протагониста.
Разкъсана между дълга към страната си, желанието си да се върне у дома и приятелството си с Итън Хънт, тя е принудена да вземе редица тежки решения от стратегическо значение за действието, докато продължава да се бие, стреля, шофира и шпионира също толкова ефективно, колкото и в „Престъпна нация“.
На персонажа до голяма степен помага и фактът, че в нито един момент тя не се превръща в романтичен интерес на главния герой. Интимният ѝ живот е оставен настрана, а личността ѝ е разгърната като подобаваща главна героиня със собствени цели и нагласи. Бидейки първият женски еквивалент на екшън герой на Том Круз, Ребека Фъргюсън разбива дълго съществуващ стереотип в жанра, записва името си в историята на киното и еднолично се превръща в една от най-интригуващите актриси в Холивуд към момента. Но талантът ѝ далеч не се ограничава до тази единствена роля, колкото и важна да е тя.
Въпреки факта, че пристига в Холивуд едва преди четири години, и то на възраст от 31, способностите ѝ са вече доказани в исторически продукции като вече споменатия сериал „Бялата кралица“, драми като „Флорънс Фостър Дженкинс“, трилъри като „Снежният човек“ и „Момичето на влака“, както и дори в научнофантастичен хорър като „Признак на живот“.
Ала отиващата си година принадлежеше на Ребека, колкото заради ролята ѝ в „Мисията невъзможна: Разпад“, толкова и заради превъплъщението ѝ като оперната певица Джени Линд в хитовия мюзикъл „Най-великият шоумен“, който експлодира по киносалоните в началото на 2018-та. Лентата записа приходи в размер над 430 милиона долара.
Саундтракът от нея на свой ред пожъна колосален успех и след като записа страхотни продажби в оригинал, студиото зад филма издаде и компилация от кавър версии на песните от лентата. Изпълнителят на главната роля Хю Джакман дори обяви, че ще тръгне на световно театрално турне през 2019 година, в което ще изпълнява песните си от „Най-великият шоумен“ и други свои музикални роли.
В своята роля Ребека Фъргюсън с лекота изгражда портрет на ефирна красота и недостижима елегантност, който служи като антипод на сценичните изпълнители от цирка на главния герой, повечето от които са с една или друга физическа деформация. Същевременно героинята ѝ чувства не по-малък конфликт от тях, хваната в капана на фалшивия аристократичен свят, в който е заключена заради своя талант и своя изключителен външен вид.
С тези две роли през 2018 година няма как да не очакваме забележителни неща от Ребека и през 2019-та. Тя ще играе ролята на класическата зла магьосница и съблазнителка Моргана в „Момчето, което можеше да бъде крал“, фентъзи приключенски филм за хлапе от 21 век, което намира и успява да изтегли меча на крал Артур, Ескалибур, в наши дни.
Освен това, актрисата ще участва и в „Men In Black International“, четвъртата част от поредицата „Мъже в черно“, която ще се фокусира над британския клон от организацията, с чиито американски агенти К и М се запознахме отлично в първите три филма. Ролята ѝ не е известна, което предполага, че Фъргюсън може и да играе извънземна нашественичка.
Не на последно място, красивата шведка ще играе и антагонистката в „Доктор Сън“, филмовата адаптация на едноименния роман на Стивън Кинг, който на свой ред е продължение на класиката „Сиянието“. Героинята на Фъргюсън ще има телепатични способности и ще трябва да се изправи срещу порасналия Дани Торънс именно от „Сиянието“, който ще се играе от Юън МакГрегър.
Надали младата Ребека си е представяла какви ползи ще извлече от това, че е постъпила в англоезично училище в Стокхолм и че от малка е била възпитавана както на шведски, така и на английски език. Но бидейки редовни посетители на киносалона, със сигурност сме благодарни, че е станало така.